Blog

Tworzenie strony internetowej 2019 – na co zwrócić uwagę?

Strony internetowe

Bez wątpienia zgodzisz się ze mną, że posiadanie strony internetowej w 2019 roku to podstawa pozyskiwania klientów z Internetu. Być może stworzenie firmowej witryny znajduje się na Twojej liście celów do zrealizowania w ciągu najbliższych 365 dni. W dzisiejszym wpisie opowiem Ci na co powinieneś zwrócić uwagę przy jej tworzeniu.

W tym wpisie przedstawię Ci 6 najczęstszych błędów na stronach polskich firm. Wieloletnia obserwacja oraz praktyka w tworzeniu stron pozwoliła nam zebrać najpopularniejsze błędy w jeden wpis.

Nieaktualne dane ofertowe lub kontaktowe

Wyobraź sobie historię. Pęka Ci rura w kuchni i na gwałt poszukujesz hydraulika. Znalazłeś fachowca z okolicy w Google, wchodzisz na jego stronę do zakładki Kontakt. Przepisujesz numer do swojego telefonu a w słuchawce słyszysz „Nie ma takiego numeru”. Mimo próby podjęcia kontaktu i umówienia zlecenia hydraulik obchodzi się smakiem a Ty wciąż pozostajesz na lodzie. Dbaj o to, by dane z cennika, oferty oraz kontakt do Ciebie był zawsze aktualny i działający.

 

Brak mobilnej wersji strony

Od 2016 roku większość ruchu internetowego to ruch z urządzeń mobilnych jak smartfon lub tablet. Jeżeli strona WWW jest zrobiona w starych standardach jest wysoka szansa, że będzie słabo wczytywała się na każdym smartfonie. Jak rozwiązać ten problem? Najlepszym wyborem jest stworzenie nowej strony WWW, która będzie w pełni responsywna. W niektórych przypadkach wystarczy kilkugodzinna praca nad kodem szablonu strony.

 

Zbyt wolne ładowanie się strony

Witryny, które wczytują się ponad 10 sekund praktycznie nie notują zadowalającego ruchu, by mogły w konsekwencji zarabiać. Wykonaj test szybkości strony (np. dzięki Google Speed Test) i zastosuj poprawki do strony, które wyrzuci Ci system.

Utrudniona nawigacja 

Kiedy Twój potencjalny klient nie do końca wie gdzie kliknąć i jak poruszać się po stronie szybko ją opuszcza. Droga klienta od początku strony do podjęcia określonej przez Ciebie akcji (np. wykonanie telefonu lub wysłanie formularza kontaktowego) powinna być zaplanowana i dopracowana. Jak sprawdzić użyteczność swojej strony? Wystarczy, że przeprowadzisz testy wśród swoich klientów i zapytasz, czy Twoja strona jest dla nich prosta w obsłudze i czytelna.

 

Brak wezwań do akcji CTA

W poprzednim akapicie wspomniałem o podjęciu określonej akcji przez Twojego czytelnika strony WWW. Na stronie musisz umieścić wyraźne wezwania do określonych działań np. „Kliknij tutaj i zapoznaj się z naszymi referencjami” lub „Kliknij tutaj i skontaktuj się z nami”.

 

Agresywne popupy

Wyskakujące okienka irytują, jednak są wyjątki. Reklama na całe okno, która nie jest zbyt interesująca dla czytelnika zostanie szybko wyłączona, jednak niesmak szybko nie zniknie. Tematyczne okna popup jak np. zapisanie się na newsletter często zwiększają konwersję strony i pomagają w pozyskiwaniu klientów. Znajdź złoty środek między irytacją a czerpaniem korzyści z okien popup.

 

To tylko niektóre z błędów, które niestety możesz popełnić przy tworzeniu strony WWW. Zapisz je, by móc stworzyć stronę wolną od uchybień i pomóc sobie w pozyskiwaniu nowych klientów w 2019 roku.

W razie potrzeby – służę pomocą. Wystarczy, że napiszesz do nas prywatną wiadomość. Miłego dnia!

Komentarze