Jak testować kreacje w reklamie bez przepalania budżetu – Krok Po Kroku

Reklama Facebook Ads

Jedna z podstawowych dobrych praktyk prowadzenia kampanii Facebook Ads brzmi – testuj kreacje reklamowe. 

Pytanie tylko jak zrobić to bez przepalania budżetu?

Odpowiedź jak krok, po kroku testować kreacje w swojej kampanii znajdziesz w tym wpisie!

Ile zamieścić kreacji testując dużą grupę odbiorców?

Przy dużych grupach (500.000 – 1.000.000 osób) możesz testować więcej wariantów – nawet 15-20 na raz. 

Oczywiście warto pamiętać o odpowiednim budżecie (myślę, że 10-20 PLN/dziennie na kreację powinno być ok – czyli łącznie 150-400 zł na zestaw reklamowy/dziennie). 

Budżet będzie adekwatny do licznej grupy odbiorców.

Ile postów i jaki budżet do małej grupy odbiorców?

Co w przypadku mniejszych grup (5000-100.000) i promocji z mniejszym budżetem?

Zacznij od 4-6 kreacji, które przetestujesz. Tutaj również uważam, że budżet 10-20 PLN/dziennie na jedną kreację będzie w porządku.

Kiedy oceniać wyniki kampanii?

Po 7 dniach możesz wyłączyć kreacje, które nie będą działały. 

Jeśli nie masz tyle czasu na testowanie – sprawdź, która z kreacji daje zadowalające wyniki, biorąc pod uwagę te, które osiągnęły 1000 zasięgu.

Które kreacje zostawić?

Jeśli z 1000 osób, które zobaczyły reklamę, część z nich reagowała (CTR – współczynnik kliknięć powyżej 3%) – to znaczy, że ta reklama powinna generować zadowalające wyniki w przyszłości.

Które kreacje wyłączyć od razu?

Kampanie ze wskaźnikiem poniżej 1% możesz z marszu wyłączyć. 

Co jeśli każda z nich kwalifikuje się do odstrzału? Popracuj nad kreacjami i grupą odbiorców, zanim uruchomisz kampanię z pełnym budżetem.

Tak przeprowadzone testy pomogą Ci znaleźć najlepiej działające w Twoim przypadku kreacje, dzięki czemu zoptymalizujesz swoje działania i zyskasz pewność, że Twój budżet reklamowy nie pójdzie na marne!

Teraz czas na Twój ruch – owocnego testowania!

Facebook Comments Box