Dlaczego niektóre strony nigdy nie przynoszą klientów?

Strony internetowe

Każdy z nas wiąże duże nadzieje ze stroną internetową. Chcemy, aby odwiedzało ją wiele potencjalnych klientów. Dążymy do tego, aby dzwonili do nas i kupowali produkty w naszych sklepach.

Bardzo często okazuje się, że strona nie działa w taki sposób, jaki oczekujemy. Nie mamy nawet jednego zapytania w miesiącu od klientów. Utrzymanie domeny i serwera to tylko dodatkowe koszty do firmy. Dodatkowe przychody do firmy? Niestety – BRAK.

W tym wpisie pokażę Ci najczęściej popełniane błędy w temacie strony WWW. To właśnie przez nie niektóre strony nigdy nie przynoszą klientów. Gwarantuję, że jeśli naprawisz je na swojej witrynie zwiększysz ilość klientów niemalże natychmiast.

Wersja wideo – Dlaczego niektóre strony nigdy nie przynoszą klientów?

Czego potrzebuje Twój klient?

Czego potrzebuje Twój klient?

Na samym początku – zastanów się jakie są potrzeby Twoich klientów. Możesz także stworzyć profil klienta i szczegółowo określić problemy swoich klientó.

Bardzo często jest tak, że tworzymy stronę internetową, poświęcając na to swój czas, wkładamy środki i nie mamy żadnych nowych klientów. Nikt nie dzwoni, nie odwiedza zakładki kontakt. Na stronie zamieszczona jest pełna oferta, ale nic się nie dzieje. Po prostu nie ma nowych zleceń. Może być też tak, że nikt w ogóle nie odwiedza naszej strony internetowej.

Jeśli masz jakikolwiek problem ze swoją stroną – może z ruchem na stronie, czyli nikt strony nie odwiedza.

A może strona jest odwiedzana, ale nikt nie podejmuje żadnego działania – nie dzwoni, nie korzysta z formularza kontaktowego, w żaden sposób się z Tobą nie kontaktuje

To już teraz mogę Cię zapewnić, że wszystkie te problemy można rozwiązać. Oczywiście niektóre działania mogą wymagać trochę czasu.

Największe problemy, przez które strona WWW nie generuje klientów

Problemy Klienta

Najczęściej, podstawowym problemem, jest brak optymalizacji strony. Jeśli chcesz rozwiązać problem sprzedażowy, to musisz zoptymalizować swoją stronę – pod kątem wyglądu, treści, oraz wyświetlania w wynikach wyszukiwania.

Następnie musisz skupić się na zwiększeniu ruchu na stronie. Im więcej osób wejdzie na Twoją stronę internetową, tym więcej osób skorzysta z Twoich usług czy produktów. Ruch na stronie jest kluczowy w biznesie.

Dzisiaj omówimy właśnie te 3 kwestie – optymalizację strony, zwiększenie ruchu oraz poprawę strategii w firmie.

Jeśli chodzi o małą ilość klientów i słabą sprzedaż ze strony internetowej, to trzeba bardziej zagłębić się w temat. Zobaczyć, dlaczego tak się dzieje. Jednym powodem może być właśnie to, że mało osób pisze i dzwoni ze strony. Nie mam odpowiedniej ilości zapytań, nie mam wystarczającej ilości ciepłych kontaktów, przez co mam małą sprzedaż. Ale dlaczego tak mało osób do ciebie pisze albo dzwoni? Może to być spowodowane kilkoma czynnikami:

  • Mało osób wie o Twojej ofercie  – mało osób zapoznało się z profilem Twojej działalności, z Twoimi usługami czy produktami;
  • Nie przekonałeś klientów do kontaktu – osoby weszły na Twoją stronę internetową, coś poczytały, ale nie odczuły potrzeby kontaktu z Tobą. Nie zbudowałeś relacji, nici zaufania;
  • Brakuje Ci możliwości zadzwonienia do klienta– czekasz, aż zbierzesz długą listę osób i dopiero wtedy chcesz do nich zadzwonić, reklamując swoją usługę np. że masz najlepszą ofertę kosiarek na rynku.

Dlaczego tak się dzieje, że mało osób kontaktuje się z nami?

  • Słaby zasięg oferty – masz ofertę na stronie, ale nie dociera ona do grona potencjalnych odbiorców;
  • Nie zbudowałeś potrzeby posiadania produktu, skorzystania z usługi – nie zaprezentowałeś dobrze oferty, nie skłoniłeś ludzi do działania;
  • Nie zbierasz kontaktów od klientów – liczysz, że nagle dostaniesz sporą listę kontaktów, które będziesz mógł obdzwonić.

Jakie jest rozwiązanie? Co możesz zrobić?

Optymalizacja strony WWW

optymalizacja strony

Optymalizacja strony – popraw to, co masz. Zakładam, że większość, którzy oglądają to wideo, mają już swoją stronę internetową, jeśli jednak jeszcze nie masz, to koniecznie załóż ją jak najszybciej.

Wygląd strony i układ

Pierwszym krokiem optymalizacji strony, będzie poprawa jej wyglądu i designu. Przeglądam wiele stron internetowych, które mają bardzo stary design, niektóre nawet jeszcze z 2000 roku. I niektórzy się dziwią, że strona nie sprzedaje. Nie ma czemu się dziwić, skoro strona ma stary wygląd, czy nie jest dostępna w wersji mobilnej, to działa to odpychająco na klienta. Jeśli strona nie była aktualizowana od wielu lat, to raczej mało kto zadzwoni do Ciebie.

Zadbaj o atrakcyjną prezentację oferty

Następnie wyeksponuj swoją ofertę. Jak to zrobić? Możesz skorzystać z ciekawych zdjęć – z realizacji, opisów, infografiki czy ze współpracy z klientami. Pokaż zdjęcia, które są korzystne dla Twojego klienta, które zatrzymają klienta dłużej na stronie. Możesz również poprawić teksty na swojej stronie tak, aby były bardziej perswazyjne, czyli by nakłaniały klienta do skorzystania z Twoich usług.

Polecam poczytać kilka książek o perswazji czy skorzystać z kilku kursów. Teksty na Twojej stronie muszą się wyróżniać, nie mogą to być teksty w stylu „Nasza firma istnieje od 1995 roku. Zajmujemy się…” – to jest bardzo nudne. Zrób tak, by zainteresować klientów, by przeczytali oni tekst od początku do końca, żebyś miał pewność, że skorzystają z Twojej oferty.

Zainstaluj Pixel Facebook

Możesz również na swojej stronie internetowej zainstalować Pixel Facebookowy. To narzędzie, które pozwoli Ci śledzić użytkownika, a następnie reklamować swoją stronę osobom, które na nią weszły, zapoznały się z Twoją ofertą, ale z niej nie skorzystały. Robisz coś w rodzaju kampanii re-marketingowej. Czyli ponownie wyświetlasz ofertę osobom, które już ją widziały, ale z niej nie skorzystały.

Tego rodzaju kampania jest bardzo tania i niezwykle skuteczna. Osoby, które ponownie zobaczą Twoją ofertę już ją kojarzą, tylko potrzebują trochę więcej czasu, więcej punktów styku z Twoją firmą, żeby  z niej skorzystać. Jeśli nie masz jeszcze Pixel’a, to go zainstaluj.

Analiza ruchu – Google Analytics

analiza ruchu

Możesz również skorzystać z Google Analytics. Dzięki temu dowiesz się, ile osób odwiedza Twoją stronę internetową, jak wygląda ruch w ciągu miesiąca, kwartału lub roku. Będziesz mógł sprawdzić, które zakładki są najczęściej oglądane przez Twoich klientów. Zobaczysz, jak klienci zachowują się na Twojej stronie internetowej i zobaczysz, co możesz poprawić.

Możesz również poprawić czas wczytywania się strony. Niektóre strony wczytują się naprawdę bardzo długo, a algorytmy w 2019 roku dużą wagę przywiązują do czasu wczytywania się strony. Im szybciej strona się wczytuje, tym lepiej. Jak można poprawić szybkość wczytywania się strony?

Możesz na przykład zmniejszyć ilość obrazków na stronie lub zwiększyć ich wagę. Możesz również zoptymalizować treść, przenieść stronę na lepszy, szybszy serwer. Możliwości jest co najmniej kilka. Niektóre będą potrzebowały nakładu niewielkich środków finansowych, a niektóre nieco większych.

Sposoby na zwiększenie ruchu na stronie

zwiększenie ruchu na stronie

Niestety wielu przedsiębiorców zbyt dużą wagę przywiązuje do samej strony. Chcą, żeby wyglądała jak najlepiej, żeby była idealna. Zdecydowanie za mało skupiają się na wartościowym ruchu. Mamy super dopracowaną stronę internetową, pełno zdjęć z realizacji, super teksty… To wszytko na nic, skoro naszą stronę odwiedzają 3 osoby dziennie. Musimy poprawić ten wynik, a możemy to zrobić na przykład poprzez skorzystanie z reklamy Facebookowej.

Reklama na Facebooku kosztuje. Można promocję postów od wyświetlania strony osobom, które jeszcze nie miały kontaktu z Twoją firmą, ale są w kręgu zainteresowań. Możesz również skorzystać z darmowego sposobu promowania strony na Facebooku, czyli możesz prowadzić fanpage. Zbierasz ludzi, angażujesz ich, piszesz komentarze, „zaczepiasz” ludzi, by polubili Twoją stronę. Na fanpage ’u masz link do swojej strony internetowej i dzięki temu ludzie mogą na nią wchodzić.

Możesz również pisać bloga i dzielić się wiedzą, co podniesie wartość Twojej strony. Wyszukiwarki chętniej pokazują strony, które aktywnie są prowadzone. Twoja strona będzie wyżej w wynikach wyszukiwania, przez co ludzie częściej będą trafiać na Twoją stronę WWW. Najważniejszą jednak rzeczą w prowadzeniu bloga jest dzielenie się wiedzą. Pokazujesz, jak działa Twoja firma, jak to wszystko jest zrobione. Pokazujesz się od strony eksperta. Dzięki temu zwiększasz swoje stawki, zwiększasz swoją wartość. Ludzie bardziej Ciebie cenią, przez co możesz pozyskiwać więcej klientów.

Spróbuj zamieścić link do strony na ulotkach i wizytówkach. Jeśli prowadzisz na przykład pizzerię, to możesz zaktywizować klientów, by weszli na Twoją stronę internetową, na której zapoznają się z aktualnym menu, czy aktualnymi promocjami.

Obsługa klienta poprzez stronę – działania strategiczne

obsługa klienta

Przede wszystkim musisz dać powód klientom, by odwiedzali Twoją stronę internetową. Powróćmy do wcześniej wspomnianego przykładu pizzerii. Wyobraź sobie, że w danym tygodniu, zamawiając dużą pizzę, mała pizza będzie gratis.  Albo w każdym tygodniu będzie dodatkowo inny składnik za darmo.

Klienci tej pizzerii będą mieć powód, by wchodzić na stronę internetową. Tym „wabikiem” będzie po prostu informacja o promocji. Daj ludziom powód, by wchodzili na Twoją stronę internetową, by chętnie i często zaglądali na Twoją witrynę.

Zadbaj o relację i edukację klienta.  Możesz na przykład wysyłać linki do swoich wpisów blogowych. Jeśli rozmawiasz z jakimś klientem i pojawia się pytanie, to wtedy możesz wysłać mu link do artykułu, w którym wszystko wyjaśniasz. Dzięki temu zwiększasz ruch na stronie.

W całym procesie zbierania klientów poprzez stronę internetową, najważniejsze jest, by zbierać kontakty. Buduj listę osób, do których będziesz mógł dotrzeć. Poproś ich o podanie maila lub numeru telefonu i weź pierwszy kontakt na siebie. Jeśli ktoś zostawia maila lub numer telefonu, to wyjdź z inicjatywą i przypomnij się, żeby klienci skorzystali z Twoich usług, a nie usług konkurencji.

Podsumowanie wpisu

I to by było na tyle. Zapisz plan działania:

  • zaczynamy od optymalizacji strony
  • następnie zwiększamy na niej ruch
  • poprawiamy strategię marketingową.

Życzę Ci, abyś jak najlepiej wdrożył usprawnienia w swojej firmie i żebyś miał jak najwięcej klientów.

A jeśli chcesz zobaczyć, jak powinna wyglądać dobrze stworzona strona internetowa i co powinieneś dokładnie poprawić na swojej witrynie – pobierz darmowy raport „10 Klientów Dziennie Dzięki Stronie WWW”

 

Komentarze