Jak podnieść skuteczność strony lądującej? 5 porad / 5 zadań do wdrożenia + BONUSY

Skuteczne Strony Internetowe

„Musimy mieć więcej leadów!” – ile razy mówiłeś tak pod nosem, albo słyszałeś taką sugestię z działu sprzedaży? Bez kontaktów nie ma sprzedaży – to bardzo oczywisty wniosek. Jak dostarczyć firmie więcej potencjalnych klientów, nie wydając przy tym większych nakładów na marketing? To proste – wystarczy zoptymalizować tunel sprzedażowy. 

Dziś na warsztat weźmiemy stronę lądującą – czyli miejsce, gdzie klient daje Ci przyzwolenie na kontakt. Pozyskanie maila, telefonu, subskrypcja na mesendżerze – to jeden z pierwszych etapów, jaki musi przejść zainteresowana osoba, by zostać płacącym klientem.

W internecie znajdziesz setki poradników jak zrobić landing page. Dziś opowiem Ci o elementach, na które warto zwrócić szczególną uwagę.

Jeśli nie jesteś zadowolony z wyników kampanii, zapisywalności na Twój webinar albo newsletter – koniecznie przeczytaj ten artykuł.

A i jeszcze jedno – w treści znajdziesz konkretne zadania do wdrożenia oraz kilka bonusów.

#1 Zdefiniuj cel strony lądującej

Dla jednych oczywistość, dla innych czarna magia. Jeśli jasno nie określisz, co powinien zrobić odwiedzający po wejściu na WWW, nie mamy czego zmierzyć. Możemy zarządzać tylko tym, co jesteśmy w stanie policzyć.

Celem większości stron lądujących jest pozyskanie adresu e-mail lub numeru telefonu w zamian za zapis na e-booka/webinar/darmową konsultację.

Wybór całkowicie pozostawiam Tobie – ja jestem zwolennikiem PDFów i webinarów – konwertują najlepiej.

Postaw jasny cel – klient po wejściu na stronę ma zostawić maila w zamian za dostęp do materiałów.

Zero rozpraszaczy. Zero możliwości ucieczki na inne zakładki. 

Zminimalizuj rozpraszacze – liczy się tylko pozyskanie maila.

Oczywiście bez oszustw. Nie obiecuj czegoś, czego nie jesteś w stanie dowieźć. Może i będziesz miał wysoką konwersję, ale sprzedaż będzie zerowa.

Skąd czerpać informacje o konwersji strony?

Najczęściej wyraża się ją w procentach i dotyczy stosunku zapisanych (potwierdzonych) kontaktów do unikatowych wyświetleń strony lądującej.

Jeśli na stronę weszło 100 osób, a Ty masz 15 nowych kontaktów, to oznacza, że konwersja tej strony wynosi 15%.

Aby obliczyć wyniki lub sprawdzić je bezpośrednio skorzystaj z:

  • Google Analytics
  • Informacje w kreatorach strony WWW (landingi.pl lub inne)
  • Informacje w systemach do wysyłki maili (MailerLite lub inne)

Zadanie 1 – Oblicz/Sprawdź aktualną konwersję strony lądującej. Weź pod uwagę ostatnie 30 dni.

Gotowe? To teraz poprawmy ten wynik.

#2 Nagłówek, który wyrywa z butów

Możliwa poprawa – nawet 300%

Gdybym miał wybrać najważniejszą rzecz, która determinuje wyniki stron lądujących, bez wahania postawiłbym na nagłówek. To właśnie na jego podstawie odbiorca decyduje, czy warto zostać tutaj dłużej. Jeśli odpadnie w pierwszych sekundach – nie ważne co proponujesz – on i tak się z tym nie zapozna. 

Najlepszą praktyką, którą stosuję, jest wykorzystanie gotowych szablonów do nagłówków. W internecie jest ich tysiące, ale polecam stronę Kopywritingkurs oraz książkę „97 Najsilniejszych nagłówków w historii copywritingu”.

Jak napisać skuteczne nagłówki w 5 krokach?

  1. Wybierz 10 szablonów i napisz na ich podstawie 10 nagłówków do Twojej strony
  2. Zrób selekcję i wybierz 3 z nich, które Twoim zdaniem wyrywają z butów
  3. Wykorzystaj je w testach ABC i sprawdź, który z nich działa najlepiej

Może i są inne drogi do pisania nagłówków. Być może warto zrobić większe testy. Nie mniej jednak zrealizowałem grubo ponad setkę stron lądujących i wiem, że ten model jest bardzo efektywny jak na prostotę we wdrożeniu.

Zadanie 2 – Napisz kilka nagłówków i wybierz trzy najbardziej „żrące”

#3 „Sprawdźmy, kto ma rację”

Możliwa poprawa – nawet 50-200%

Każdy z nas ma personalne upodobania. Ulubiony kolor, muzyka czy… nagłówek na stronie, który przekona Cię do zakupu. Wiele razy dyskutowałem z klientami, który nagłówek jest lepszy, na co się zdecydować? Kto ma rację – konsultant marketingu czy specjalista w branży?

Odpowiedź jest JEDNA – sprawdźmy to!

Kolejnym zawrotnym narzędziem jest wykorzystanie testów AB. Dzięki nim rozdzielasz ruch na stronie na różne wersje. Mogą one różnić się od siebie np. nagłówkiem. 

Warto przetestować też skuteczność innych elementów, ale zacznijmy od nagłówka.

Większość narzędzi do obsługi listy mailingowej, w której możesz stworzyć strony lądujące, daje możliwość przetestowania różnych wersji tej strony. Wystarczy utworzyć kopie podstawowej wersji i z edytować element, który poddajemy testom.

Dzięki realizacji testów AB możesz zwiększyć skuteczność strony lądowania nawet dwukrotnie. To bardzo dobry zwrot z inwestycji jak na kilka godzin pracy.

Zadanie 3 – Przeprowadź testy AB nagłówka. Wyciągnij odpowiednie wnioski i zadecyduj, który zamieścisz na stronie na dłużej.

#4 Oceń wartość, którą dajesz

Możliwa poprawa – nawet 300-400%

„Zapisz się na newsletter, aby być na bieżąco” już dawno nie działa. Pozyskanie maila do klienta wiąże się z zaoferowaniem bezpłatnej wartości – rezerwacja miejsca na webinarze, darmowy PDF lub checklista do pobrania. Rodzajów magnesów na klienta „lead magnet” jest naprawdę wiele. Jednak wszystkie warto ocenić pod kątem użyteczności dla klienta.

Oferując wątpliwej jakości, dwustronicowy PDF raczej nie przekonasz do siebie klientów. Pamiętaj, że niezależnie od rodzaju darmowej treści musisz rozwiązywać jeden z problemów Twojej grupy odbiorców. Daj coś, co pozytywnie zaskoczy klientów. Lepiej raz przyłożyć się do stworzenia dobrej jakości treści, niż cały czas marnować budżet reklamowy. Nie chcesz żyć w przekonaniu, że Twój „produkt” jest idealny. A prawda jest taka, że nikt go nie potrzebuje.

Zadanie 4 – Zoptymalizuj swój lead magnet i miej pewność, że przyda się Twoim klientom

#5 Dodaj dowody słuszności

Możliwa poprawa – 10-100%

To będzie krótki, ale bardzo efektywny tip. Na stronie warto zamieścić dowody słuszności. Strona lądująca to miejsce, gdzie muszę przekonać się do marki na tyle, aby zostawić swoje dane. Sama okładka PDFa czy agenda szkolenia może nie wystarczyć. Czym mogą być dowody słuszności?

  • Pokaż, ile osób skorzystało z raportu,
  • Zaprezentuj efekty w zastosowaniu,
  • Prezentacja przed (poznaniem produktu) / po,
  • Efekty w liczbach, zrzuty ekranu,
  • Zaprezentuj siebie (doświadczenie, efekty) i swoje wyniki.

Zadanie 5 – Dodaj dowody słuszności do swojej strony lądującej

BONUSY

Możesz także wdrożyć mniejsze poprawki do strony, które również powinny wpłynąć na jej skuteczność.

  • Wyróżnij korzyści, jakie otrzymam po zapisie,
  • Pamiętaj, by formularz był łatwy w obsłudze (każde pole więcej to mniejsza konwersja),
  • Przetestuj różne grupy odbiorców, jeśli korzystasz z płatnej reklamy,
  • Zmieniaj czcionki, grafiki, rozmiary oraz kształty,
  • Optymalizuj stronę pod kątem wersji mobilnej.

PS. Interesuje Cię więcej strategii reklamowania? Już teraz pobierz Gotowe Schematy Reklamy!

- Praktyczna Wiedza w Bezpłatnym Poradniku -Wolisz Błądzić w Menadżerze Reklam,
czy Skopiować Gotowe Schematy?
  • Niepublikowane wnioski z obserwacji 193 kampanii
  • 17 przykładów zwycięskich kreacji reklamowych
  • Symulacje budżetów (i efektów), które się zwrócą
  • Grupy odbiorców - sprawdzone ustawienia
  • + BONUS - 7 Metod Optymalizacji Lejka Sprzedażowego
  • + BONUS #2 - Instrukcja wdrożenia krok po kroku
Zostaw email i odbierz bezpłatny poradnik!
Facebook Comments