„Moja reklama została odrzucona” – co robić?

Reklama Facebook

Jeśli jesteś dietetykiem, trenerem personalnym lub prowadzisz firmę, która dostarcza catering, to wiesz, że początek roku jest idealnym czasem dla Twojej branży.

Większość z nas dosyć krótko wytrzyma w noworocznych postanowieniach, jednak nie powinno Cię to zniechęcić do wykorzystania tego czasu na maksimum. Spora część specjalistów i firm decyduje się na promocję w tym okresie i skalowanie swojego zasięgu. To fantastyczny pomysł!

Ale nie zawsze wszystko idzie po naszej myśli…

Branża zdrowotna, dietetyczna czy treningowa w kontekście reklamy na Facebooku jest… specyficzna 😉

Odnoszenie się do cech odbiorcy, obiecywanie efektów czy pokazywanie pewnej postawy lub wagi jako skrajnie nieporządaną – to „alergeny” dla Facebooka.

  • Co zrobić, kiedy Facebook odrzuca naszą reklamę?
  • Jak stworzyć reklamę, której Facebook nie odrzuci?
  • Jak reklamować się skutecznie i docierać do odbiorców, pomimo wyśrubowanego regulaminu?

Zapraszam do zapoznania się ze wpisem 😉

Odnośnie cech osoby – Facebook jest na to mega wyczulony. Wiadomo – celujemy z reklamą w sposób kulturalny do osób, które chcą coś ze sobą zrobić, ale algorytm odrzuca naszą publikację.

W tym wypadku najważniejsza jest kreacja, czy post reklamowy. Musisz edytować tekst oraz grafikę, aby nie nawiązywała ona do cech osobowych.

Ale jest też inny ważny element – miejsce, gdzie kierujesz reklamę. Strona lądująca lub artykuł na blogu też jest „skanowany” i zatwierdzany przez system.

Warto zadbać o spójność w tych dwóch elementach. No ale jak pisać, skoro nie mogę używać najczęściej stosowanych wyrażeń? Tutaj zaczynają się schodki.

Pisanie tekstów związanych z dietą, zmianą nawyków, treningiem to trochę loteria. Sugeruję zastosować się do tych reguł:

  • Unikaj wyrażeń bezpośrednich „per Ty” lub „per Wy”
  • Nie używaj opisu emocji, stanów – „poczujesz się lepiej”
  • Nie dawaj konkretów – „X kilogramów w Y czasu”

Co w zamian za to?
„Zmiana stylu życia”;
„Pozwól sobie na więcej ruchu”,
„Sprawdź, co możesz osiągnąć dzięki XYZ”.

Co w wypadku, kiedy kampania znów nie zostanie zaakceptowana?

  • Przejrzyj ją krytycznie jeszcze raz – może jedno wyrażenie zostało pominięce
  • Poproś o ponowną akceptację reklamy, wpisując uzasadnienie Twojego podania.

Powodzenia!

Facebook Comments