Blog

4 Błędy Przez Które Twoja Reklama NIE DZIAŁA

Reklama Facebook

Ustawiłeś facebookową kampanię, ale reklama nie działa? Post osiąga niezłe zasięgi, ale nikt nie przychodzi do sklepu? Spokojnie, nic straconego. Wszystko można naprawić przy odrobinie chęci i pracy. Z tego wpisu poznasz 4 błędy, przez które reklamy nie są skuteczne.

 

Dlaczego moja reklama nie działa?

Bardzo często spotykanym scenariuszem jest historia przedsiębiorcy, który ustawił reklamę, ale nie jest zadowolony z efektu. Żeby zobrazować Ci myślenie takiej osoby – przedstawiam Ci Dominika – właściciela sklepu z farbami w niewielkim mieście.

 

Dominik ma gorsze dni w firmie. Zresztą, gdyby to były dni to nic straconego. To gorsze pół roku. Obroty spadły, klienci częściej odwiedzają sklep po drugiej stronie ulicy niż jego. Totalna biznesowa klapa.

 

Ale Dominik, jak na właściciela firmy przystało, podejmuje rękawicę rzuconą przez los. Zakasa rękawy i czyta o Facebookowej reklamie. “Nauczę się podstaw, uruchomię pierwszą kampanię i pozyskamy nowych klientów” – pomyślał Dominik.

 

Kilka artykułów na blogu, chwila w programie graficznym. Dodaję post. Ustawiam promowanie do mężczyzn w wieku 30+ w moim mieście – oni najczęściej robią u mnie zakupy. START!

 

Mija dzień – zero wiadomości. Za nami kolejny – żadnego zapytania. Pierwszy tydzień – Facebook pobrał 300 zł z konta, a tylko kilka osób polubiło post reklamowy. Sprzedaży jak nie było, tak nie ma…

 

Dlaczego moja reklama nie działa? – Zapytał Dominik na facebookowej grupie.

 

Strategiczne powody porażki Dominika

Gdybym mógł wyróżnić błędy naszego przedsiębiorcy, które mają swój początek przy ustaleniach strategicznych zacząłbym od podstaw. Działanie w kryzysie nie zawsze daje dobre efekty. Wtedy podejmujemy wiele złych decyzji. Łapiemy się wszystkiego, co daje nadzieje na lepszą sprzedaż.

 

Działamy za szybko, bez odpowiedniego przygotowania. I jasne – czasem musimy działać impulsywnie i nie każde działanie da się zaplanować jednak reklama facebookowa nie działa skutecznie bez odpowiedniego przygotowania. Nawet skromnego, ale zaplanowanego działania.

 

Czas na najczęściej popełniane błędy, kiedy działamy za szybko.

Określamy nieprawidłowy cel reklamowy

Pierwszym etapem tworzenia kampanii jest wybór celu reklamowego. Musisz podpowiedzieć Facebookowi co chcesz osiągnąć dzięki kampanii. Najczęściej wybieramy Ruch, Aktywność, Zasięg, albo Rozpoznawalność marki. Jednak czy wiesz, jak działają cele reklamowe?

 

Często wydaje się nam, że możemy upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Dosłownie mówiąc, zrealizować dwa cele podczas jednej kampanii. Dla przykładu – chcemy pozyskać nowych klientów w sklepie online, ale też zdobyć nowe polubienia na fanpage.

 

Oczywiście nawet takie kombinacje są wykonalne. Odrobina pracy nad grupą odbiorców, poznanie mechanizmów działania algorytmu – voilà!

 

Musisz określić cel kampanii. Wybór sprzecznego celu z Twoimi zamierzeniami znacząco zwiększa koszt reklamy. Zmniejsza także jej skuteczność. Pozwól, że wytłumaczę Ci, jak działają najpopularniejsze cele reklamowe na Facebooku:

  • Zasięg – docieramy do jak największej liczby osób; dobre rozwiązanie na start aby zaznaczyć swoją obecność w niszy. Jednak ciężko sprzedawać w tym celu. Takie kampanie potraktuj jako przecieranie szlaków.

  • Rozpoznawalność marki – podobne działanie do celu Zasięg. Tutaj sugeruję wyświetlać się osobom, które dokonały interakcji z Twoją stroną – są fanami, są aktywni na fanpage. Zapadasz im w pamięć i regularnie się przypominasz.

  • Ruch – stosuj tylko wtedy, kiedy kierujesz do strony internetowej lub sklepu. Wtedy Facebook częściej wyświetla Twoje reklamy osobom, które chętniej klikają w linki do stron.

  • Aktywność – często wykorzystywany cel, aby uzyskać polubienia pod postem. Pamiętaj jednak, że aktywność to też kliknięcie w zdjęcie, nie tylko skomentowanie go czy odpowiednie zareagowanie

Źle definiujemy grupę odbiorców

Aby reklama była skuteczna, musisz docierać do osób, które są zainteresowane Twoim produktem. Poświęć odpowiednią ilość czasu na określenie grona odbiorców Twojej reklamy.

 

Sugeruję, by określić profil idealnego klienta. Jak to zrobić? Zapraszam do całego wpisu na ten temat. Dzięki temu zaczniesz precyzyjniej docierać do osób, które potrzebują Twojego produktu lub usługi. Po kilku miesiącach intensywnego reklamowania zobaczysz, że przyciągasz do siebie całkiem innych, lepszych klientów.

 

Tworzymy mało atrakcyjną kreację reklamową

Jedyny element kampanii, który widzą Twoi odbiorcy to kreacja reklamowa. Czyli wideo, zdjęcie, tekst albo link kierujący do witryny, który widzą w swoich aktualnościach. Jeśli nie będzie atrakcyjne – reklama nie działa.

Jak zwiększyć atrakcyjność reklamy? Pamiętaj, by użyć przyciągającego uwagę zdjęcia, aby zainteresować oglądających. Możesz także nagrać o video, które taniej dotrze do grupy docelowej

Bez względu na format skup się na atrakcyjnym tekście, który zachęci do zrealizowania celu reklamowego – przejścia na stronę, zostawienia reakcji lub komentarza.

 

Pominąłeś pewne korki w tunelu sprzedaży

Wiele osób uważa, że samo odpalenie kampanii powinno gwarantować sprzedaż. Proces poznawania Twojej marki i dojścia do momentu zakupu przez klienta jest bardziej skomplikowany.

 

Sugeruję nie nastawiać się na sprzedaż od samego początku – reklamy z ofertą nie są już skuteczne. Weź za cel zainteresowanie odbiorcy. Zachęć do poznania szczegółów na stronie. Zbuduj z nim wartościową relację poprzez autoresponder lub kolejne posty. Dopiero na sam koniec zaproponuj sprzedaż.

 

Aby skutecznie sprzedawać musisz zaprojektować tunel sprzedaży czyli drogę, którą musisz przejść potencjalny klient aby Cię poznać, polubić i zrobić zakupy. Jak to zrobić? Pobierz poradnik PDF w którym tłumaczę działanie tunelu sprzedażowego oraz więcej informacji na temat strony internetowej. Wdrożenie porad pozwoli Ci pozyskiwać nawet 10 klientów dziennie.

„10 Klientów Dziennie Dzięki Stronie WWW”

  • 12 Praktycznych Tricków
  • Lista zadań do wdrożenia
  • Ściągawka w formie mapy myśli

pobierz raport

Komentarze
Kliknij i odbierz darmową książkę Lokalny Sukces!
  • 119 stron praktycznej i sprawdzonej wiedzy
  • jak efektywnie sprzedawać na lokalnym rynku?
  • poznaj sposób na Platynową Obsługę klienta
  • 10 porad Facebook Ads, które gwarantują sprzedaż

    Wpisz swój adres i odbierz książkę ZA DARMO!

Obiecuję - zero spamu.