Reklama Facebook Ads z małym budżetem

Reklama Facebook Ads

Otrzymałem kilka zapytań od przedsiębiorców, które dotyczą kampanii Facebook w obecnych czasach. Czy warto przeprowadzić kampanię teraz? Jakim budżetem warto dysponować? Do kogo kierować reklamę, aby była skuteczna?

Zdania są podzielone. Niektórzy mówią, że to idealny czas. Z drugiej strony przepływy pieniężne w firmie nie skłaniają do sięgania po portfel i wydawania pieniędzy na marketing.

W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci przepis na reklamę z małym budżetem i rozstrzygniemy, czy to dobry czas dla Twojej firmy, aby zainwestować w Facebook Ads.

Reklama na Facebooku w czasach kryzysu – czy warto?

Wszystko zależy od Twojej obecnej sytuacji. Nie jestem z tych, którzy radzą, żeby reklamować się za wszelką cenę, tylko dlatego, że stawki za wyświetlenie są niższe niż kiedykolwiek. Jeśli Twoja firma ma poważne problemy finansowe zastanów się dwa razy zanim zdecydujesz się na kosztowna kampanię.

Ten artykuł przygotowałem z myślą o kampanii z małym budżetem – na poziomie 300-1000 zł miesięcznie. Jeśli przygotowałeś bufor finansowy i widzisz realne szanse na dotarcie do nowych klientów – ten wpis jest dla Ciebie.

Pamiętaj, że brak działań reklamowych teraz może spowodować brak klientów z miesiąc, dwa lub trzy. Postaraj się nie wypaść z rynku, bo to będzie znacznie trudniejsze do naprawienia niż może się nam wydawać.

Jaki wybrać cel naszej kampanii?

Ruch na stronie WWW

Jeśli masz stronę internetową – koniecznie zadbaj o zwiększenie na niej ruchu. Na stronie możesz szczegółowo opisać swoją ofertę i przekonać do zakupu. Pamiętaj o wgraniu piksela Facebook, aby od samego początku budować grupę odwiedzających Twoją witrynę. W późniejszym czasie warto zainwestować w reklamę remarketingową.

Zasięg posta

Lokalne kampanie mają ten plus, że relatywnie niskim kosztem możemy dotrzeć do całej lokalnej społeczności. Aby to zrobić postaw na cel Zasięg. Bez większego problemu Twoje posty pojawią się na tablicach wszystkich mieszkańców. Zakładając, że proponujesz to, czego faktycznie im teraz potrzeba – myślę, że bez problemu znajdziesz nowych klientów i zwiększysz sprzedaż.

Do kogo kierować reklamę?

Lokalne firmy powinny reklamować się w swoim mieście i okolicach. Możesz zawęzić grupę odbiorców ustalając wybrane zainteresowania dotyczące Twojej niszy oraz definiując wiek odbiorców reklamy.

Dzięki pinesce przy opcji ustalania lokalizacji możesz wybrać określoną dzielnicę miasta, osiedle lub rejon. Wystarczy, że klikniesz „Umieść pineskę”, upuścisz ją na wybraną lokalizację i wybierzesz promień obszaru, który Cię interesuje.

Pineska Facebook

Obserwując różne konta reklamowe dochodzę do wniosku, że warto reklamować do szerszej grupy odbiorców niż zawsze. Jest to spowodowane niskim kosztem dotarcia do użytkowników aplikacji. Spędzają w niej dużo czasu, więc koszt CPM (czyli za 1000 wyświetleń) spada.

Pamiętaj jednak, że wyświetlenie reklamy nie gwarantuje sprzedaży. To, że dotarcie jest na preferencyjnych warunkach nie oznacza, że przekonasz klienta do zamówienia. W dalszej części wpisu zaprezentuję 6 porad jak zmniejszyć koszt reklamy zwiększając zaangażowanie klientów i jej skuteczność.

Jaki budżet będzie skuteczny?

Ustal wartość dzienną wydatków. To pomoże Ci w kontroli codziennych wydatków. Pamiętaj jednak o pilnowaniu przebiegu kampanii. Kwota jaką powinieneś zainwestować powinna być dla Ciebie osiągalna do wydania. Jak mówiłem we wstępnie – zastanów się, czy stać Cię teraz na reklamę i podejmij słuszną dla Twojego biznesu decyzję.

Myślę, że przedział 10-30-50 zł dziennie będzie optymalny na start. Takie kwoty nie powinny zrujnować budżetu kilkuletniej firmy, a powinny zrobić zasięg postów, ruch na stronie i zwiększyć ilość zamówień.

Po uruchomieniu kampanii pamiętaj, by szczegółowo ją analizować. Nie pozostawiaj jej w samopas, tylko weryfikuj założenia i optymalizuj, aby generować jak największą skuteczność.

6 sposobów na obniżenie kosztów reklamy

  • Świadomie określ umiejscowienie reklamy – czy chcesz reklamować się na Instagranie, Messengerze lub w artykułach ekspresowych? Czy Twoja kreacja pasuje do formatów wideo, relacji oraz in-stream?

  • Zrób kilka kreacji i przeprowadź testy A/B – przygotuj 3-4 warianty postów, które będziesz promował i przeprowadź test porównawczy. Dzięki temu zwiększysz swoje szanse na przeprowadzenie skutecznej kampanii i szybciej wyciągniesz wnioski, która kreacja faktycznie działa. Test powinien trwać około 5-10 dni. Przez ten czas niczego nie zmieniaj w ustawieniach kampanii.

  • Użyj wezwania do akcji (CTA) w przygotowanej kreacji – Napisz do nas; Zadzwoń teraz; Kliknij i sprawdź opcje dostawy – to zwiększy konwersję kreacji

  • Użyj autorskich zdjęć przedstawiających ludzi – aspekt ludzki nie wychodzi z mody; zdjęcia stockowe nie robią już efektu WOW – postaw na Twoje zdjęcia, załogi podczas pracy lub inne kreatywne pomysły

  • Pamiętaj o kontrastowych kolorach – ciemne reklamy, czerwoniaste lub inne rzucające się w oko zazwyczaj wygrywają w testach porównawczych. Czy możesz taką przygotować biorąc pod uwagę Twoją identyfikację graficzną?

  • Treść posta musi być wartościowa i przekonywująca – postaw na opisy średniej długości; przedstaw produkt i firmę; pamiętaj o języku korzyści i problemie klienta; daj różne możliwości kontaktu i staraj się od samego początku budować relację dopasowując się do grupy odbiorców
[mailerlite_form form_id=0]
Facebook Comments