Otrzymałem kilka zapytań od przedsiębiorców, które dotyczą kampanii Facebook w obecnych czasach. Czy warto przeprowadzić kampanię teraz? Jakim budżetem warto dysponować? Do kogo kierować reklamę, aby była skuteczna?
Zdania są podzielone. Niektórzy mówią, że to idealny czas. Z drugiej strony przepływy pieniężne w firmie nie skłaniają do sięgania po portfel i wydawania pieniędzy na marketing.
W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci przepis na reklamę z małym budżetem i rozstrzygniemy, czy to dobry czas dla Twojej firmy, aby zainwestować w Facebook Ads.
Wszystko zależy od Twojej obecnej sytuacji. Nie jestem z tych, którzy radzą, żeby reklamować się za wszelką cenę, tylko dlatego, że stawki za wyświetlenie są niższe niż kiedykolwiek. Jeśli Twoja firma ma poważne problemy finansowe zastanów się dwa razy zanim zdecydujesz się na kosztowna kampanię.
Ten artykuł przygotowałem z myślą o kampanii z małym budżetem – na poziomie 300-1000 zł miesięcznie. Jeśli przygotowałeś bufor finansowy i widzisz realne szanse na dotarcie do nowych klientów – ten wpis jest dla Ciebie.
Pamiętaj, że brak działań reklamowych teraz może spowodować brak klientów z miesiąc, dwa lub trzy. Postaraj się nie wypaść z rynku, bo to będzie znacznie trudniejsze do naprawienia niż może się nam wydawać.
Jeśli masz stronę internetową – koniecznie zadbaj o zwiększenie na niej ruchu. Na stronie możesz szczegółowo opisać swoją ofertę i przekonać do zakupu. Pamiętaj o wgraniu piksela Facebook, aby od samego początku budować grupę odwiedzających Twoją witrynę. W późniejszym czasie warto zainwestować w reklamę remarketingową.
Lokalne kampanie mają ten plus, że relatywnie niskim kosztem możemy dotrzeć do całej lokalnej społeczności. Aby to zrobić postaw na cel Zasięg. Bez większego problemu Twoje posty pojawią się na tablicach wszystkich mieszkańców. Zakładając, że proponujesz to, czego faktycznie im teraz potrzeba – myślę, że bez problemu znajdziesz nowych klientów i zwiększysz sprzedaż.
Lokalne firmy powinny reklamować się w swoim mieście i okolicach. Możesz zawęzić grupę odbiorców ustalając wybrane zainteresowania dotyczące Twojej niszy oraz definiując wiek odbiorców reklamy.
Dzięki pinesce przy opcji ustalania lokalizacji możesz wybrać określoną dzielnicę miasta, osiedle lub rejon. Wystarczy, że klikniesz „Umieść pineskę”, upuścisz ją na wybraną lokalizację i wybierzesz promień obszaru, który Cię interesuje.
Obserwując różne konta reklamowe dochodzę do wniosku, że warto reklamować do szerszej grupy odbiorców niż zawsze. Jest to spowodowane niskim kosztem dotarcia do użytkowników aplikacji. Spędzają w niej dużo czasu, więc koszt CPM (czyli za 1000 wyświetleń) spada.
Pamiętaj jednak, że wyświetlenie reklamy nie gwarantuje sprzedaży. To, że dotarcie jest na preferencyjnych warunkach nie oznacza, że przekonasz klienta do zamówienia. W dalszej części wpisu zaprezentuję 6 porad jak zmniejszyć koszt reklamy zwiększając zaangażowanie klientów i jej skuteczność.
Ustal wartość dzienną wydatków. To pomoże Ci w kontroli codziennych wydatków. Pamiętaj jednak o pilnowaniu przebiegu kampanii. Kwota jaką powinieneś zainwestować powinna być dla Ciebie osiągalna do wydania. Jak mówiłem we wstępnie – zastanów się, czy stać Cię teraz na reklamę i podejmij słuszną dla Twojego biznesu decyzję.
Myślę, że przedział 10-30-50 zł dziennie będzie optymalny na start. Takie kwoty nie powinny zrujnować budżetu kilkuletniej firmy, a powinny zrobić zasięg postów, ruch na stronie i zwiększyć ilość zamówień.
Po uruchomieniu kampanii pamiętaj, by szczegółowo ją analizować. Nie pozostawiaj jej w samopas, tylko weryfikuj założenia i optymalizuj, aby generować jak największą skuteczność.
PS. Interesuje Cię więcej strategii reklamowania? Już teraz pobierz Gotowe Schematy Reklamy!