Jak skuteczna jest reklama do fanów? Zanim klient zdecyduje się na zakup w Twojej firmie potrzebuje spotkać się z nią kilka razy. Reklamując się na Facebooku musisz zdobyć uwagę swojego klienta nie jeden raz, a co najmniej kilka. Polubienie jednego posta czy wyświetlenie filmu prawie nigdy nie kończy się natychmiastową sprzedażą.
Najskuteczniejszym sposobem na sprzedaż jest wyświetlanie się do osób, które już Twoją markę w pewnym stopniu kojarzą. Jak docierać z reklamą do fanów (oczywiście aktywnych) i dlaczego warto to robić? Zapraszam do lektury!
Aktywni fani znają już Twoją markę – skoro świadomie wykazali się aktywnością wobec Twoich postów to można stwierdzić, że te osoby kojarzą Twoją firmę. Oczywiście stopień świadomości marki może być różny. Jedni regularnie odwiedzają Twój fanpage i prowadzą dyskusje w komentarzach. Mniej aktywna grupa fanów może również obejrzeć tylko kilka sekund Twojego wideo. To, do kogo dotrzesz zależy od ustawienia grupy i wyboru rodzaju aktywności.
Wiesz, że są zainteresowani branżą, a nawet produktem – ustawiając reklamę na zainteresowania możesz spotkać się z problemem, że będzie to zbyt szeroka grupa odbiorców. Korzystając z targetowania na osoby aktywne lub podobne do nich wiesz, że trafisz do osób zainteresowanych branżą, a nawet poszczególnym produktem.
Możesz stworzyć grupę podobnych osób do aktywnych fanów – jeśli grupa Twoich aktywnych fanów nie jest za duża nie musisz się martwić. Wystarczy, że zbierzesz ich tylko 200-300 osób a Facebook pomoże Ci odnaleźć osoby podobne do nich. Jak określa to podobieństwo? Dzięki zainteresowaniom i zachowaniom użytkownika oraz dzięki jego informacjom z profilu. To bardzo przydatne narzędzie kiedy dopiero zaczynasz się reklamować, a Twój fanpage nie błyszczy aktywnością.
Przyznaj, to spory potencjał. Podwaja go fakt, że Twoja konkurencja nie wie, że tak w ogóle można (zazwyczaj, w lokalnych biznesach)
Wejdź w Menadżer reklam a następnie w „Grupy odbiorców”
Z menu po lewej wybierz „Grupy niestandardowych odbiorców”.
Pojawi Ci się okno, z rodzajami grup niestandardowych odbiorców. Dziś skupimy się na „Aktywność”, kliknij w nią i wybierz odpowiedni typ do Twojej reklamy.
Jeśli jesteś porządkujący skup się głównie na aktywności w postaci obejrzanego filmu, aktywności wobec strony lub aktywności wobec treści z Instagram.
Ja na potrzeby tego wpisu stworzę grupę osób, które wykazały się aktywnością wobec mojego fanpage w przeciągu ostatniego miesiąca. W tym celu Określam fanpage, którego będzie dotyczyła grupa, wybieram Rodzaj aktywności z listy, a na koniec wpisuję Okres działań. Nie zapomnij wpisać nazwy grupy odbiorców na samym dole. Zapisz grupę.
Po zapisaniu grupy aktywnych fanów możesz stworzyć grupę do nich podobną. Polecam Ci określenie 1% najbardziej podobnych Polaków do Twoich aktywnych fanów. Dzięki temu stworzysz grupę osób potencjalnie zainteresowanych Twoimi usługami lub produktem. Jeśli nie interesuje Cię cała Polska – przy wykorzystaniu grupy Look a like zawęź kryteria do określonego obszaru. Jak tworzyć taką grupę?
Wybierz opcję „Znajdź nowe osoby podobne do istniejących użytkowników” a następnie uzupełnij okno informacjami. Określ źródło zbioru osób aktywnych (domyślnie będzie do grupa, którą przed chwilą utworzyłeś), wybierz kraj do którego chcesz docierać oraz wielość grupy. Proponuję na start korzystać z 1% Polaków.
Zapisz zmiany i poczekaj. Facebook przeanalizuje Twoich odbiorców i utworzy grupę do nich podobnych. Może to zająć nawet 24 godziny. Po tym czasie pojawi się grupa osób, do której możesz kierować swoją reklamę wybierając ją z listy podczas budowania zestawu reklam.
Przed rozpoczęciem kampanii dobrze zastanów się jaki ma ona cel. Reklamując się na Facebooku nie możesz oczekiwać realizacji wielu celów używając tylko jednego formatu reklamy. Próbujesz zdobyć fanów, zwiększyć sprzedaż i podwoić ruch na stronie w ten sam sposób? To nieskuteczne działania reklamy do fanów.
Tworząc kampanię dla aktywnych Fanów możesz lub podobnych do nich możesz:
– skierować ich do swojej strony WWW – jeśli lubią Twoje posty możesz zaproponować czytelnikom więcej szczegółów na Twojej stronie lub zachęcić do czytania bloga. Ustalając cel Ruch w witrynie
– zyskiwać polubienia posta – skoro Twój fan interesuje się pisanymi przez Ciebie postami i świadomie daje lajka warto podrzucać mu aktualne wpisy na bloga, by wciąż przekonywać go do siebie
– zyskiwać polubienia strony – ustawiając kampanię jako „Zasięg” lub „Świadomość marki” możesz zacząć reklamować się do osób, które np. obejrzały Twój promowany film lub oglądały posty, które promowałeś. To dobra taktyka, by zdobyć nowe polubienia dla twojego fanpage.
Nie do końca wiesz, jak stworzyć reklamę do fanów, podobnych do nich lub chcesz stworzyć kompleksową kampanię? Napisz o tym w komentarzu lub weź udział w najbliższych wydarzeniach:
Marketing przy kawie – 10 września, Łuków
Warsztaty Facebook Ads – Biała Podlaska
Dodatkowo pobierz darmowy PDF książki „Lokalny Sukces”. Więcej informacji znajdziesz poniżej: