O czym pisać na firmowym blogu?

Promowanie Firmy

Dzięki blogowi możesz zarabiać więcej. Wiem, że brzmi to jak wyświechtany slogan, który obiecuje życie bogatego blogera. Jednak pozwól, że wyjaśnię Ci, jak w praktyce blog przekłada się na zwiększone zarobki.

Dobrze prowadzony blog buduje pozycję eksperta na rynku. Rozwiązywanie problemów dzięki publikacjom zmniejsza dystans i skutecznie wpływa na decyzje zakupowe Twoich potencjalnych klientów. Skoro tak, to dlaczego tak mało firm prowadzi blogi, które przyciągają tłumy?

Podczas tworzenia stron w naszej agencji wielu klientów decydowało się na zakładkę, w której będą zamieszczać artykuły branżowe, czyli pisać bloga. Po kilku tygodniach od oddania gotowej strony większość z nich nie dodaje nowych publikacji. Po kilku miesiącach daty publikacji postów nawet wprawiają we wstyd.

Pytani, dlaczego nie aktualizują swojego bloga, odpowiadają, że nie mają czasu lub nie wiedzą, o czym mają pisać. Czas na prowadzenie bloga musisz wygospodarować jak na każde inne działanie marketingowe lub wydelegować na zewnątrz – proste, prawda? 😊

Ten wpis kieruję do wszystkich przedsiębiorców, którzy nie wiedzą, o czym pisać na blogu.

 

Rozważymy kwestię czy warto pisać bloga w erze popularności mediów społecznościowych. Pokażę Ci metodę, która na start wygeneruje od 30 do 100 pomysłów na wpisy blogowe, a na koniec artykułu zaproponuję Ci 15 pomysłów, które możesz skopiować od razu do swojego bloga.

Dlaczego warto pisać bloga? Czy same social media nie wystarczą?

Prowadzenie profilu na Facebooku bez konkretnego celu jest zazwyczaj stratą czasu. Kiedy pomstujesz tylko „bo tak trzeba” raczej nie osiągniesz spektakularnych wyników.

W kampaniach Facebook Ads często rekomenduję cel „Ruch”, który zwiększa ilość wizyt na stronie internetowej. Biorąc pod uwagę, że klienci nie kupują po pierwszym wyświetleniu reklamy (zazwyczaj), warto zastanowić się nad przekierowaniem ich na wpis blogowy.

Przestań kierować ludzi na główną stronę Twojej witryny. Kieruj ich w miejsce, w którym rozwiążesz ich problem i dzięki temu zbudujesz bliższą relację z potencjalnym klientem.

Wpisy rozwiązujące problemy klientów budują pozycję eksperta. Takie wpisy są zdecydowanie najpopularniejsze i dostarczają lwią część ruchu na strony firmowe. Jest duże prawdopodobieństwo, że od wpisu „Jak zrobić XYZ?” klient przejdzie do zakładki ofertowej, zapozna się ze szczegółami, a potem przejdzie do kontaktu lub koszyka.

Artykuł na blogu żyje zdecydowanie dłużej niż post na Facebooku czy Instagramie. Dobrze napisany wpis blogowy gwarantuje wysokie pozycje na określone frezy i pracuje latami na zwiększenie ruchu w witrynie. Dodawanie treści jest również dobrze traktowane przez algorytmy wyszukiwarki.

Podsumowując – warto prowadzić bloga firmowego, niezależnie od branży. Zaplanuj konkretne działania, aby zwiększyć szanse na sukces i przede wszystkim kieruj na bloga ruch. Artykuły, których nikt nie czyta niestety, nie sprzedają.

Oś czasu Twojego potencjalnego klienta

To prosta metoda, która zaczerpnąłem od Bartka Popiela (Blog). Polega ona na rozpisaniu problemów i wyzwań naszych klientów na osi czasu. Najlepiej ująć tutaj szeroko zakrojoną przygodę naszego potencjalnego klienta i rozwiać wszystkie wątpliwości, które może napotkać na swojej drodze.

Ja dla przykładu przygotowałem oś czasu dla początkującego przedsiębiorcy lub marketera, który chce reklamować się na Facebooku. Poniżej znajdziesz spis problemów, które może napotkać po drodze, a ja mogę rozwiązać je za pomocą bloga:

  • Jak założyć fanpage
  • Czy zapraszać znajomych do polubienia?
  • Jak planować posty?
  • Co dodawać na fanpage?
  • Jak założyć konto reklamowe?
  • Jak ustawić pierwszą kampanię?
  • Jak analizować wyniki kampanii?
  • Jak ustawić kampanię remarketingową?
  • Jak wydelegować prowadzenie kampanii na zewnątrz?
  • Jak analizować wyniki agencji reklamowej?

Podobnie możesz zrobić w każdej branży – rozpisz problemy, które może mieć Twój klient – od początku drogi do samego końca. Wybierz te problemy, które dostrzegasz najczęściej. Sprawdź, jak często są wyszukiwane w wyszukiwarce (skorzystaj z Ubersuggest) i weź pióro (lub klawiaturę) w dłoń!

Zgodnie z obietnicą na sam koniec przedstawiam 15 pomysłów na wpisy, które możesz skopiować do swojej firmy. Tymczasem życzę powodzenia we wdrażaniu i jak zawsze – życzę powodzenia w reklamie!

15 pomysłów na wpis blogowy do skopiowania

  • Rozwiązanie problemu klienta (porady i wskazówki)
  • Kompleksowy poradnik rozwiązujący problem w Twojej branży
  • Posty instruktażowe – jak zrobić „coś”
  • Opis realizacji dla innego klienta (case studies, studium przypadku)
  • Podsumowanie działań miesięcznych, rocznych
  • Rozprawka o trendach w branży
  • Zbiór cytatów z książki lub kilku publikacji
  • Opisz swoją misję i wartości, które reprezentujesz
  • Odpowiedz na najczęściej zdawane pytania przez klientów
  • Test porównawczy dwóch produktów
  • Szczegółowy opis użycia produktu, usługi na konkretnym przypadku
  • Przedstaw wyniki przeprowadzonej ankiety, badań
  • Publikuj branżową infografikę z wyjaśnieniem informacji
  • Stwórz listę narzędzi, którą chętnie wykorzystają klienci
  • Wywiady z lokalnymi gwiazdami lub celebrytami wielkiego formatu

Więcej pomysłów znajdziesz TUTAJ. Dotyczą one co prawda postów na Facebooku, ale możesz potraktować je jako dodatkową inspirację.

PS. Interesuje Cię więcej strategii reklamowania? Już teraz pobierz Gotowe Schematy Reklamy!

- Praktyczna Wiedza w Bezpłatnym Poradniku -Wolisz Błądzić w Menadżerze Reklam,
czy Skopiować Gotowe Schematy?
  • Niepublikowane wnioski z obserwacji 193 kampanii
  • 17 przykładów zwycięskich kreacji reklamowych
  • Symulacje budżetów (i efektów), które się zwrócą
  • Grupy odbiorców - sprawdzone ustawienia
  • + BONUS - 7 Metod Optymalizacji Lejka Sprzedażowego
  • + BONUS #2 - Instrukcja wdrożenia krok po kroku
Zostaw email i odbierz bezpłatny poradnik!
Facebook Comments