Blog

Jak Platynowa Obsługa Klienta wywołuje efekt WOW w sprzedaży?

Budowanie strategii sprzedaży

Wiele małych firm nie do końca wie, jak powinny obsługiwać klientów. Jeśli jesteś osobą, do której klienci nie wracają tak często, jak w Twoich oczekiwaniach – musisz poznać ten sposób, który zagwarantuje efekt WOW w sprzedaży. Poznaj, jak działa Platynowa Obsługa Klienta

 

Wstęp do serii “Platynowa Obsługa Klienta”

Robert Cialdini to prekursor jeżeli chodzi o techniki wpływu społecznego. W swojej książce „Wywieranie wpływu na ludzi” stwierdził, że wszelkie techniki wywierania wpływu można sklasyfikować w 6 grupach, które określił mianem „reguł”.

Seria wpisów Platynowa Obsługa Klienta to nowy format na blogu, który ma za zadanie wyjaśnij praktycznie jak wykorzystać te reguły w biznesie. Być może znasz je z książki, kojarzysz z kursów ale nie do końca wiesz jak zastosować je w praktyce. Pokażę Ci jak je wykorzystuję – sama praktyka, bez teorii. Jeśli chcesz, możesz uzupełnić podejście teoretyczne z książek Cialdiniego.

Obiecuję, że każdy wpis będzie niósł ze sobą praktyczne rozwiązania. Bądź na bieżąco! Na końcu wpisu możesz zapisać się na newsletter i odebrać darmowy egzemplarz książki “Lokalny Sukces”

 

Dlaczego musisz zadbać o efekt WOW przy zakupach?

Obsługa klienta na lokalnym rynku może zdziałać cuda. Pomimo tego, że grono twoich klientów może być wąskie, a Twój produkt może wydawać się zbyt drogi – możesz zwiększyć swoje szanse na domykanie sprzedaży dzięki Platynowej Obsłudze Klienta.

Budowanie relacji w biznesie to nic innego jak obsługiwanie klienta ponadprzeciętnie. “Dobra” obsługa klienta to zdecydowanie za mało. Większość Twojej konkurencji nie ma za dużego grona niezadowolonych klientów, więc wygląda na to, że wszystko robią “dobrze”. To właśnie idealne miejsce dla Ciebie, by wyróżnić się ponad nich. Dlaczego powinieneś postawić na lepszą obsługę klienta?

Konkurując wyłącznie jakością produktu lub ceną w pewnym momencie dojdziesz do ściany. Mając określone zasoby nie będziesz w stanie lepiej świadczyć usług lub tworzyć lepszych produktów. Zaniżając cały czas cenę, by być najtańszą opcją na rynku dojdziesz do momentu, gdy interes po prostu przestanie się opłacać. Na pewno nie chcesz być w żadnej z wymienionych sytuacji.

Korzystając z Allegro pewnie zauważyłeś małą wojnę cenową. Jeśli towar jest porównywalny w dwóch sklepach najczęściej kupujący decydują się na zakupy w najniższej cenie. Proste myślenie – po co przepłacać. Jak sprawni sprzedawcy przekonują klientów do zakupu w wyższej cenie? Wystarczy do telefonu zaoferować szkło hartowane, selfiesticka oraz etui – efekt murowany.

To przykład, że możesz konkurować wartością dodaną do produktu. Zdaję sobie sprawę z faktu, że dodatkowe elementy to tylko pozór. Wszystko jest sprytnie wliczone w cenę zakupu, tak by sprzedawca nie był stratny, z racji ponoszonych kosztów dodatkowych. Jak możesz pozbyć się dodatkowych kosztów? Zrób wartość z tego, co jest darmowe.

Obsługa klienta to proces, który zawsze będzie towarzyszył Ci w prowadzeniu biznesu. Współpraca z innymi jest wpisana wielkimi literami w biznes. Wystarczy zastanowić się, co niskim nakładem pracy mogę ulepszyć w obsłudze, aby klienci chętniej mnie polecali i wracali do mnie z uśmiechem na twarzy?

Platynowa Obsługa Klienta pomoże Ci pozyskać nowych klientów, którzy przyjdą z polecenia Twoich dotychczasowych nabywców w pełnym automacie. Pomyśl, ile razy byłeś zaskoczony podejściem do Twoich zakupów i już zaraz po opuszczeniu sklepu chciałeś opowiedzieć o tych emocjach znajomemu? A teraz zastanów się – jak rozwijałaby się Twoja firma, gdyby każdy obsłużony klient polecił (skutecznie) Cię chociaż jednemu znajomemu?

 

Sposób #1 – Wręcz klientowi prezent przy pierwszych zakupach

Ten sposób najbardziej pasuje jako praktyczne rozwinięcie reguły wzajemności. Jeśli ty zrobiłeś dla mnie coś dobrego, to ja także zrobię coś dobrego dla ciebie – to takie proste.

Wręczając klientowi drobny upominek na start Waszej współpracy możesz liczyć na wiele korzyści w późniejszym czasie. Uśmiech na twarzy klienta może zaowocować większym zamówieniem w późniejszym czasie, ustępstwami w umowie, poleceniem Twoich usług znajomemu lub zbudowaniu trwałej relacji między Wami.

Pamiętaj, że drobny upominek musi mieć dla klienta wartość. W niektórych przypadkach wystarczy słodka krówka – szczególnie przy drobnych zakupach. Większe działania potrzebują bardziej docenianych upominków. Wiedz jednak, że przesadzanie nie jest mile widziane. Z doświadczenia wiem, że ludzie nie są przyzwyczajeni to takich dodatków i mogą podejrzewać podstęp lub być zawstydzonymi. Przetestuj na swojej grupie kilka rodzajów prezentów i zobacz, który działa najlepiej.

 

Co Expand Online daje swoim klientom w prezencie?

Każda nowa, nawiązana współpraca to nie tylko określenie przedmiotu zamówienia i stawki. Przy wręczeniu umowy każdy z naszych klientów dostaje “Expand Starter Pack”, czyli pierwszą wyprawkę na znak dobrej współpracy.

Co wchodzi w skład Expand Starter Pack?

 

expand-starter-pack


– kubek z naszym logo – ich nigdy za wiele; dodatkowo nasz kubek ma magiczną własność – podwaja ilość kofeiny w kawie 🙂
– vouchery rabatowe dla znajomych – jeśli klient zdecyduje się polecić naszą firmę swoim znajomym, może im dodatkowo wręczyć rabat na nasze usługi. Tym sposobem zwiększamy szanse na polecenie oraz na to, że przyjaciel klienta chętniej do nas zawita – w końcu na start oszczędzi pewną kwotę
– książkę “Lokalny Sukces” – dodatkowa wiedza z zakresu reklamy i obsługi klienta – to duża wartość dla naszych partnerów. Otrzymując książkę wierzymy, że zapoznanie się z nią pomoże sprzedawać więcej – wtedy wzmocnimy efekty naszej pracy, za co klienci są wdzięczni. Dodatkowo posiadanie własnej książki pokazuje klientom, że mamy wiedzę, którą chętnie się dzielimy.

– kilka długopisów z naszym logo – to taki standard, nie mamy tutaj dodatkowej cechy jednak wiemy, że w pracy biurowej długopisy często wpadają do czarnej dziury – większa ilość na biurku jest mile widziana

– torba papierowa – całość jest zapakowana w eko-torbę z naszym logo

 

Pamiętaj, że Twój pakiet startowy dla klientów może być całkowicie inny! Jego wartość najlepiej określić sumując koszty poszczególnych elementów. Możesz dodatkowo uzależnić rodzaj wręczonego pakietu od wartości zamówienia. Im więcej klient wydaje, tym jest dla Ciebie bardziej wartościowy – więc musisz o niego dbać na określonym poziomie.

 

W następnym wpisie z serii “Platynowa Obsługa Klienta” dowiesz się:
– czego nie robi Twoja konkurencja, tracąc przy tym szanse na polecenie od klientów – wdrożenie tego sposoby zajmie Ci maksymalnie 10 min dziennie a efekty będą piorunujące

– jak podchodzić do pracy “ponad program” – czyli co zrobić w sytuacji, kiedy klient wymaga więcej niż zakładaliście a Ty jesteś w potrzasku – z jednej strony czujesz, że chcesz pomóc, z drugiej chcesz być nieugięty w ustaleniach

Komentarze