Blog

Planowanie Dnia – 4 Elementy Sukcesu

Education

Jak ważne jest planowanie dnia? Naukowcy uważają, że każda minuta (1min) planowania potrafi przyspieszyć wykonanie zadania dziesięciokrotnie! Jak zaplanować dzień?

 

1. Plan dnia
Każdego dnia, wieczorem, sporządź plan następnego dnia. Zapisz wszystko, co masz do zrobienia! Do układaniu planu dnia najlepsze są organizery tygodniowe z podziałem na godziny. W pierwszej kolejności wpisz zadania, które mają już ustalona godzinę (spotkania, początek pracy, pierwsza lekcja) następnie rzeczy, które masz zrobić niezależnie o której godzinie.

 

2. Hierarchia (priorytety) zadań
Usiądź i pomyśl. Które z zapisanych zadań najbardziej wpłyną na Twoje życie. Zastanów się, które zadania dłużej nie mogą czekać. Oznacza te zadania literą A. Wykonuj je szczególnie uważnie, pilnuj terminu i co najważniejsze W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI. Oczywiście zadania z określoną godzina wykonuj o tej porze.

 

3. Ilość zadań
Niektóre z rzeczy, które zapiszesz w punkcie pierwszym mogą wydać Ci się niepotrzebne do wykonania. Co z nimi zrobić? Możesz je zlecić komuś, kto zrobi to za Ciebie (najlepiej, jeśli wykona pracę jeszcze lepiej niż Ty). Ta metoda dobrze sprawdza się np. w pracy. Pamiętaj, że wykorzystywanie ludzi nie jest dobrym rozwiązaniem. Podejdź do tematu racjonalnie.

W Twoim planie dnia, będą też zadania, które tylko wydają się być ważne. Niektórych z nich wcale nie musisz wykonywać jutro. Planowałeś jutro obejrzeć kolejny odcinek serialu, jednak następnego dnia wiesz, że masz dużo pracy od rana? Zaplanuj to na weekend i obejrzyj powtórkę.

Inna zmora niepotrzebnych zadań to zadania, których faktycznie nie powinieneś wykonywać. Przyjrzyj się swojej dobie. Ile dziennie wykonujesz zadań, które oddalają Cię od sukcesu? Gry komputerowe, filmy, portale ze śmiesznymi obrazkami. Uciekaj od takich zadań i staraj się wykorzystywać czas produktywnie.

 

4. Analiza dnia
Pod koniec dnia wyciągnij wnioski. Zadaj sobie podstawowe pytania:
– Ile zadań wykonałem? Jak czułem się po ich ukończeniu?
– Ile zadań odpuściłem i dlaczego? (najczęściej będzie to lenistwo, weź odpowiedzialność na siebie, nie podawaj argumentacji „Ale on nie dał mi tego na czas”, odpowiedz sobie raczej „Muszę następnym razem przypilnować go z terminem oddania pracy”)
– Czy jestem zadowolony z osiągniętych wyników?

I najważniejsze, zaplanuj następny dzień! 🙂

Komentarze