Oto co robię, kiedy chcę ZASKOCZYĆ organizatorów – Case Study

Zarządzanie projektami

Uczestnicy szkoleń często mają wysokie wymagania. Każdy chce posiąść niezbędną wiedzę, aby móc skutecznie reklamować się w sieci. Co zrobić, aby kursanci wracali do Twojej firmy po więcej szkoleń? Przedstawiam Ci pierwsze na tym blogu case study!

Coraz częściej dostaję zapytania w sprawie szkoleń firmowych. Wielu potencjalnych uczestników pyta „Jak wyglądają szkolenia z Twoim udziałem?”. W tym wpisie przedstawię Ci, jak realizuję szkolenia na kontentym przykładzie. Dowiesz się dlaczego uczestnicy są w pełni zadowoleni z merytorycznej i organizacyjnej części szkolenia.

Czy opisywane szkolenie to jednorazowy wybryk?

Opisywane case study szkolenia jest na pewno jedyny w swoim rodzaju. Dotyczy faktycznych uczestników i wyników, które wspólnie realizowaliśmy. Widzę jednak, pewną zależność pomiędzy wszystkimi szkoleniami Facebook.

Staram się pokazać zastosowanie nowych sposobów reklamy i metod pozyskiwania klientów online. Zdecydowanie ZAWSZE (z pełną świadomością) uczestnicy są zadowoleni z obecności na kursie.

Drogi czytelniku – chcę być z Tobą szczery i przedstawić konkretne informacje oraz dane, które opiszę na łamach tego pilotażowego casestudy na moim blogu. Nie chcę „uśredniać” wyników, tylko przedstawić realne korzyści i wyniki, które dowiozłem.

Stalowa Wola Patryk Łopot

Dla kogo było realizowane szkolenie?

Głównymi interesariuszami szkolenia były osoby, które reprezentowały firmy szkoleniowe ze Stalowej Woli. Branże były naprawdę zróżnicowane: kancelaria prawnicza, butik, fotograf okolicznościowy, hurtownia budowlana, specjalistka od dekoracji ślubnych oraz trenerka metod oddychania.

Zróżnicowanie firm nie stanowiło dla mnie problemu. To fantastyczne uczucie móc żonglować na sali szkoleniowej przykładami kreacji, które można wykorzystać praktycznie od zaraz. Zróżnicowanie grupy odbiorców pomaga też na pewną integrację oraz wymianę pomysłów. To zawsze pomaga w budowie dodatkowej wartości szkolenia.

Szkolenie było realizowane na zlecenie firmy szkoleniowej „Centrum Mentoris Mateusz Prucnal”. Nie jest to nasza pierwsza współpraca. Realizujemy wspólnie kolejny projekt szkoleniowy i dążymy do realizacji następnych w najbliższym czasie.

Z mojej strony mogę życzyć sobie i każdemu trenerowi takich partnerów w realizacji szkoleń. Organizacja zawsze na najwyższym poziomie, a warunki współpracy zawsze spełniają moje oczekiwania.

Cel – co chcieliśmy osiągnąć?

Przed każdym szkoleniem próbuję dotrzeć do uczestników. Dzięki rozeznaniu się w branży, którą reprezentują uczestnicy mogę odpowiednio przygotować się do samego szkolenia. Tak samo było w tym przypadku. Otrzymując wcześniej listę uczestników, mogę zweryfikować czym się zajmują i co należało by poprawić w ich marketingowych działaniach.

Pierwsze godziny naszego spotkania to odpowiedni research potrzeb. Każdy z uczestników przedstawia swoje doświadczenie w mediach społecznościowych oraz mówi, nad czym chciałby popracować w ramach szkolenia. W tym przypadku wzięliśmy na warsztat:

  • Uskutecznienie reklamy Facebook na profilach uczestników
  • Pokazanie jak ustawić kampanię Facebook krok po kroku od samego początku
  • Formułowanie celów marketingowych oraz dobieranie odpowiedniej grupy odbiorców
  • Zapanowanie nad chaosem i brakiem systematyczności na fanpage

Od czego zaczynaliśmy? Z czym przyszli uczestnicy?

Przed każdym szkoleniem przeprowadzam krótkie badanie. W ramach ankiety proszę uczestników o określenie swojego zainteresowania wybranymi modułami z harmonogramu. To pozwala mi dopasować przebieg szkolenia pod określone potrzeby grupy.

Nauczony doświadczeniem wiem, że dobry trener to elastyczny trener. Zdecydowanie wolę „przeprogramować” zarys szkolenia niż przedstawiać wątki, które nie interesują słuchaczy.

Badanie dotyczy też określenia poziomu swoich umiejętności w określonym zakresie. Każdy z uczestników jasno zadeklarował w czym radzi sobie dobrze, a co przysparza mu problemy. Dzięki temu poznaję faktyczny stan wiedzy uczestników i wiem, z jak zaangażowaną grupą mam do czynienia.

W tabeli poniżej przedstawiam średni poziom umiejętności uczestników według ich opinii:

Umiejętności uczestników przed szkoleniem

Indywidualne podejście do uczestników

Po uzyskaniu danych wejściowych mogę dopasować harmonogram i tempo pracy do całej grupy. Zawsze wychodzę z założenia, że indywidualne podejście do uczestników szkolenia jest na wagę złota. To dzięki personalnym uwagom oraz wskazówkom jestem w stanie dać uczestnikom wartość podczas szkolenia.

W marketingu są prawa i reguły, które może wykorzystać każdy i skopiować do swojego biznesu. Zazwyczaj wszystko zadziała, jednak wygrywają ci, którzy mają określony plan na rozwój swojej strategii marketingowej.

Im więcej pracujemy na konkretnych przykładach podczas warsztatów tym lepsze efekty osiągają uczestnicy po szkoleniu. Wiem, bo niektórych bacznie obserwuję i widzę dużą zależność pomiędzy zaangażowaniem w pomysły podczas szkolenia, a efektami nawet kilka miesięcy po. Mam nadzieję, że w przyszłości stworzę też case study z innymi przykładami.

Planowanie i realizacja modułów szkoleniowych

Pierwszy moduł szkolenia dotyczył strategicznych podstaw. Określaliśmy profil klienta, opracowywaliśmy harmonogram działań. Rozmawialiśmy dużo o inspiracjach, które warto wykorzystać. Przedstawiłem też działanie algorytmu Facebook, by każdy miał świadomość jak oceniane są jego posty.

Drugi moduł poruszał kwestie publikowania treści oraz komunikacji z klientem. Technicznie wykonywaliśmy grafiki oraz redagowaliśmy teksty. Uczestnicy poznali sposoby na dodatkowe angażowanie fanów, aby ich działania były jeszcze skuteczniejsze.

Trzeci moduł szkolenia dotyczył promowania treści i kompleksowego ustawiania reklamy Facebook. Uczestnicy krok po kroku ustawili swoją pierwszą kampanię reklamową według wytycznych oraz zgodnie ze swoim celem marketingowym.

Podczas szkolenia poruszaliśmy jeszcze wiele pomniejszych wątków. Wszystko po to, by wykazać uczestnikom możliwości jakie daje im reklama w Internecie. Szczegółowe programy są zawsze dostępne dla uczestników jak i organizatorów szkolenia długo przed jego rozpoczęciem.

Od czego zaczynamy – czyli co już wiedzieli uczestnicy?

Po zrealizowanym szkoleniu powtarzam ankietę. Tym razem pytam o opinię po szkoleniu. Co się podobało, co można poprawić, co było dla uczestników najbardziej wartościowe. Najważniejszym elementem w ankiecie jest weryfikacja umiejętności uczestników.

Poniżej przedstawiam tabelę z średnimi wartościami określanymi przez uczestników.

Umiejętności uczestników po szkoleniu marketingowym

Jakie nasuwają się wnioski?

  • Poprawiliśmy znacząco kompetencje w obrębie każdego zagadnienia
  • Praktyczne podejście pozwala namacalnie zbadać zadowolenie uczestników
  • Przedstawione wyniki nie są rekordowym osiągnięciem. To standard, który zawsze wypracowujemy razem z uczestnikami.

Co mówią uczestnicy o szkoleniu?

Momentem zwieńczenia szkolenia jest pozyskanie opinii od uczestników. Poniżej wklejam link do opinii moich kursantów, abyś mógł utwierdzić się w przekonaniu, że szkolenia Facebook faktycznie pomagają w rozwoju firmy.

OPINIE UCZESTNIKÓW ZNAJDZIESZ TUTAJ

Jeśli reprezentujesz firmę szkoleniową, a powyższe case study Cię zainteresowało – sprawdź rekomendacje moich partnerów szkoleniowych na stornie

OPINIE PARTNERÓW SZKOLENIOWYCH

Komentarze