Blog

Odnowienie strony internetowej – od czego zacząć?

Strony internetowe

Na przestrzeni lat strony internetowe bardzo się zmieniły. Nie chodzi tu jedynie o to, iż każdy szanujący się przedsiębiorca czy blogger musiał dostosować swoją witrynę do urządzeń mobilnych. Z upływem lat pojawiły się także nowe trendy w grafice i funkcjonalnościach, nowe wtyczki i innowacyjne rozwiązania.

Wiele osób, które kiedyś pochwalić się mogły naprawdę nowoczesną stroną, w którymś momencie zdały sobie sprawę, że to już przeszłość. Że ich witryna jest przestarzała. I że nie spełnia przez to takiej funkcji, jaką spełniać powinna. Postanowiły zatem coś z tym zrobić…

 

Pan Piotr czyli Zosia-Samosia

Pan Piotr z Łukowa był właśnie jedną z takich osób. Choć jego strona działała od ponad dziesięciu lat, przynajmniej ostatnie trzy były istną katastrofą, między innymi (choć nie tylko) pod względem statystyk. Mała ilość wejść, niewielki odsetek powracających użytkowników, a do tego współczynnik odrzuceń sięgający 86% sprawiły, że pan Piotr zaczął poważnie zastanawiać się nad modernizacją swojej witryny.

Tym bardziej, że cierpiał na tym jego biznes – mało osób do niego pisało, a telefon przez większość czasu milczał jak zaklęty. Pan Piotr odwiedził więc kilka forów internetowych, na których spytał użytkowników o rady, co powinien na swojej stronie zmienić. Dowiedział się między innymi, że amatorskie kodowanie to bardzo prosta rzecz, której „każdy może się nauczyć”. Dostał też kilka linków do poradników na YouTube i blogów, które dokładnie przestudiował.

Przez kilka tygodni uczył się podstaw kodowania na darmowych hostingach i silnikach, metodą prób i błędów zmieniając po kawałku swoją witrynę. Jednak od zmian upłynęło kilka miesięcy, a statystyki ani drgnęły, zaś pan Piotr musiał radzić sobie z często pojawiającymi się błędami w witrynie, których rozwiązywanie zajmowało mu przynajmniej tyle samo czasu, ile wcześniej nauka amatorskiego kodowania. Co właściwie poszło nie tak?

Darmowe porady – droga donikąd

Internet aż roi się od speców – ekspertów w każdej dosłownie dziedzinie. Takie osoby chętnie udzielają się na internetowych forach i dzielą poradami, które jednak nie mają często żadnej wartości. Mało tego – mogą bardziej zaszkodzić, niż pomóc. Tak było i w tym przypadku.

Zamiast zastanowić się, co na starej stronie było dobre, działało i wymagało jedynie lepszego wyeksponowania, co zaś było zupełnie niepotrzebne lub wręcz szkodziło witrynie i uprzykrzało życie użytkownikom, pan Piotr skorzystał z porad na internetowych forach. Owszem – porad darmowych, ale też dawanych przez samozwańczych „ekspertów”, często zupełnie nie znających się na temacie, nie mających biznesowego wyczucia i dających rady na zasadzie: „bo ja bym w to nie klikał”.

Święci profesjonaliści

Innym błędem pana Piotra był upór w stylu: „nie święci garnki lepią – sam to zrobię”. Jednak garnek, jaki ulepił, nie tylko miał nieładny kształt, ale na dodatek przeciekał w kilku miejscach. Pan Piotr stracił dziesiątki, może nawet setki godzin na uczenie się programowania, którego dobre poznanie naprawdę wymaga czasu – to nie jest coś, czego nauczyć się można w przysłowiowe siedem dni (ani w siedemdziesiąt), o czym świadczą błędy, jakie w późniejszym czasie pojawiały się na witrynie. Gdyby Pan Piotr zdecydował się oddać sprawę świętym… przepraszam – profesjonalistom, zaoszczędzony czas mógłby spożytkować na działania biznesowe.

Ani żona, ani szwagier…

No i najważniejsze – koncepcja. Przed wprowadzaniem jakichkolwiek większych zmian na swojej witrynie, warto bardzo dobrze przyjrzeć się swojej stronie. Nie samemu, nie z żoną, szwagrem i kilkoma znajomymi, ale przede wszystkim znów – z zespołem profesjonalistów. Z ludźmi, którzy doskonale orientują się w tematyce. Którzy zaproponują innowacyjne rozwiązania, a czasem wyleją nam na głowę kubeł zimnej wody, odradzając działania zupełnie niepotrzebne, czy wręcz szkodliwe. Oczywiście wstępne założenia możemy opracować sami, posługując się na przykład szkicem map myśli do każdej z podstron, ale tylko po to, by łatwiej przekazać własne koncepcje ludziom, którzy się na tym naprawdę znają.

Daj sobie pomóc

Jeśli zastanawiasz się, dlaczego Twoja witryna nie funkcjonuje tak, jak byś sobie życzył, spróbuj zastanowić się, co możesz poprawić, a następnie skontaktuj się z nami i daj sobie pomóc. Przeprowadzimy darmowy audyt Twojej strony, analizujemy witryny konkurencji, podrzucimy kilka doskonałych rozwiązań i propozycji. Co więcej, znajdziemy błędy i podpowiemy, jak możesz je poprawić. Serdecznie zapraszamy do kontaktu!

Komentarze
Kliknij i odbierz darmową książkę Lokalny Sukces!
  • 119 stron praktycznej i sprawdzonej wiedzy
  • jak efektywnie sprzedawać na lokalnym rynku?
  • poznaj sposób na Platynową Obsługę klienta
  • 10 porad Facebook Ads, które gwarantują sprzedaż

    Wpisz swój adres i odbierz książkę ZA DARMO!

Obiecuję - zero spamu.