Blog

Kurs Skuteczna Kampania Krok po Kroku gotowy! Kulisy Powstania

Zwiększenie liczby klientów

Kurs Skuteczna Kampania gotowy! Celem kursu jest kompleksowe zaprojektowanie kampanii, która zagwarantuje przypływ nowych klientów. Z tej okazji przygotowałem wpis podsumowujący proces powstawania kursu. Opowiadam w nim co zmotywowało mnie do nagrania, czego będzie dotyczył kurs, moje błędy, których Ty możesz nie popełnić.

Jaki problem chcę rozwiązać?

Moją misją jest pokazanie przedsiębiorcom, że proste sposoby, które zostaną wdrożone dają niesamowity efekt. Koniec z notatkami po szkoleniach, które kurzą się w szafie i nie dają efektu. Kurs „Skuteczna Kampania Krok po Kroku” to praktyczny poradnik w formie nagrań video, które przerobisz jak na warsztacie.

Według ankiet 8/10 przedsiębiorców ma problem z pozyskiwaniem nowych klientów do firmy. I nic w tym dziwnego – stare taktyki nie działają, nowe ciężko wdrożyć, konkurencja rośnie. Lokalne firmy w tej kwestii mają prawo mieć pod górkę.

Czego będzie dotyczył kurs?

Jestem przekonany, że pochylenie się nad 4 filarami sprzedaży zagwarantują zyski w firmie. Czym są cztery nogi, które zbudują podstawę do solidnego stołu? Przy tym stole możesz negocjować z klientem warunki długoterminowej współpracy.

Po pierwsze strategia – musisz odpowiednio zaplanować działania i kierunek, do którego chcesz dojść. Bez jasno określonych celów i metod wykonania nie masz szans zwiększyć sprzedaży.

Po drugie – marketing. To właśnie działania reklamowe znacząco wpływają na zwiększenie ilości klientów. Przestań myśleć, że dobry produkt obroni się sam. Skończ z podejściem, że klienci sami przyjdą. To już nie działa. O klienta musisz zawalczyć i przekonać go, że w Twojej firmie poczuje się lepiej, niż u konkurencji.

Po trzecie – sprzedaż. O mój Boże, jak mało właścicieli firm przykłada uwagę do samego procesu sprzedaży. Moi klienci myślą, że jeśli klient wejdzie do ich lokalu to na pewno coś kupi. Jak odwiedza ich sklep internetowy to na sto procent dokona zakupu… A Ty, jak często tylko robisz „rozeznanie” i wychodzisz z pieniędzmi, a nie produktem? Pora podejść do sprzedaży na pełen etat – nie na pół gwizdka i zwiększyć obrót w firmie.

I ostatni, ale wcale nie najmniej ważny moduł to lojalność. Musisz na tyle przekonać do siebie swojego klienta, by chętnie wracał. Naprawdę chcesz ciągle uganiać się za nowymi klientami, nie skupiając się na stałej, solidnej i lojalnej współpracy z klientami? Ten moduł opowie, jak sprawić, by klient wrócił na ponowne zakupy – najlepiej z przyjaciółmi.

Co będzie zawierał i w jakiej formie zaprezentuję kurs?

Cały kurs docelowo trwa 5 tygodni. Dostęp do wszystkich lekcji w formie nagrań wideo otrzymasz od razu. Dzięki temu możesz przerabiać go w dowolnym miejscu, o dowolnej porze. Do każdego modułu otrzymasz arkusz ćwiczeń do samodzielnej pracy. We wdrażaniu wiedzy pomogą Ci checklisty z zadaniami.

Poniżej zamieszczam wykaz modułów wraz z lekcjami:

Jak przygotować się do nagrania kursu?

Mając zarys kursu w postaci spisu lekcji zacząłem tworzyć mapy myśli. Rozpisywałem główny temat i od niego dzieliłem odcinek na wątki które chcę poruszyć. Czasem kiedy miałem mniej czasu wystarczyło zrobić zarys mapy myśli. Takie mapy powstawały w podróży, podczas oczekiwania na klienta albo na wykładach.

Potem mając mapę myśli i więcej czasu na skupienie się mogłem tworzyć treści, które ujrzysz na video. Miałem też czas na robienie researchu i zastanowienie się, jak merytorycznie rozwinąć wątki.

Przygotowanie mapy myśli drukowałem, wieszałem pod aparatem i posiłkowałem się podczas nagrywania. Nie ukrywam – początkowe video zdradzają mnie, że trochę „czytam” z kartki. Nie umiałem utrzymać wzroku na kamerze mówiąc kwestię. Dopiero potem wyrobiłem model „powiedz do końca, zerknij na dół, wróć wzrokiem do kamery, porusz następny wątek”. Progres jest zauważalny gołym okiem.

Sprzęt do nagrywania kursu

Sprzęt do nagrania kursu video to podstawa, ale nie jest to najważniejsze. Dobry kurs możesz nagrać telefonem. Ważne, by dźwięk był na tyle odpowiedni, by nie męczył odbiorców. Całe szczęście, że niektóre z narzędzi mieliśmy na stanie. Inne elementy dokupiliśmy.

Sprzęt, który mieliśmy na stanie

  • Aparat Sony A6000 Body
  • Statyw
  • Recorder Zoom H1
  • Karty pamięci
  • Laptop

Sprzęt, który zakupiliśmy

  • Tło fotograficzne
  • Stelaż na tło fotograficzne
  • Dodatkowe oświetlenie

Najbardziej uciążliwe, przynajmniej na start było korzystanie z kamery do nagrywania obrazu, a  z rejestratora Zoom do nagrywania dźwięku.

Jak widzisz sprzęt nie jest z najwyższej półki. Jestem przekonany, że można byłoby nagrać tą samą wiedzę z mniej zaawansowanym zapleczem technicznym. Uważam, że narzędzia z których korzystałem były naprawdę dobrej jakości. Jedyne co zmienię w przyszłości to nowy obiektyw. W tym mój nos wygląda jak ziemniak.

Nagrywanie kursu – początki

Pisząc ten rozdział śmieję się sam do siebie. Mam ciekawe nagrania kiedy:

  • rzucam kartkami i mikrofonem w ścianę;
  • frustruję się jak małe dziecko, bo zapomniałem tekstu;
  • powtarzam zdanie po raz 12 bo było trudne do wypowiedzenia;
  • przecieram twarz z rozpaczy i mówię, że to nie ma sensu.

Od razu zaznaczam – nagrania na razie pozostaną w prywatnym zbiorze. Jednak po pewnym czasie, nagraniu jednej lekcji, następnej następnej i następnej sam zauważam spory progres. Nie sądziłem, że tak szybko oswoję się z kamerą.

I oczywiście – to topki mi daleko, ale jestem pod wrażeniem jak mało czasu (dosłownie tydzień nagrywania) wystarczy na przejście z poziomu laika i frustrata do osoby, która z chęcią staje przed kamerę. Jeśli mi, strasznemu nerwusowi, się udało to Tobie również się uda.

Jedyne czego się nie nauczyłem to montażu. Dlaczego?

Zleć montaż profesjonalistom

To nie pierwsza realizacja video. Wcześniej sporo treści tworzyliśmy komercyjnie: reklamy, animacje, spoty wyborcze. Dzięki temu poznałem Pawła Kota – młodego i utalentowanego montażystę, który pomógł mi w posklejaniu kursu.

Jestem bardzo zadowolony z naszej współpracy. Ustaliliśmy standardy i kroki, które będziemy wykonywać, aby szybko realizować materiał. Paweł odciążył mnie z czasochłonnej pracy. Musiałbym nauczyć się montażu i przy okazji go zrobić.

Wolałem skupić się na samym przygotowaniu treści i nagrywaniu, a za pewną sumę zlecić montaż dalej. Paweł póki co nie jest za drogi. Jeśli potrzebujesz solidnego montażysty – napisz do niego. Pawle – mam nadzieję, że jeśli pozyskasz nowe zlecenia nie podniesiesz mi stawek 🙂  Nie mniej jednak bardzo dziękuję!

Checklista to rewolucja

W pewnym momencie wszystko zaczęło się sypać. Nie wiedziałem jakie odcinki miałem nagrane, jakie przekazałem Pawłowi, jakie pozostały do nagrania. Popełniałem głupie błędy – nie sformatowałem karty, nie nagrałem dźwięku. Tragedia i kupa nerwów.

Z pomocą przyszła mi checklista, która zapanowała nad podstawowymi czynnościami związanymi z nagrywaniem. Proces budowania checklisty opisałem w tym wpisie.

Polecam jej zastosowanie – nawet jeśli nie nagrywasz wideo to lista zadań może uratować wiele Twoich projektów.

Osadzanie na platformie – WP Idea

Postawiłem na gotowe rozwiązanie. Wtyczka do WordPressa, która gwarantuje mi sprawne i bezpiecznie osadzenie kursu na platformie. Razem z Pawłem i zespołem WP Idea zainstalowaliśmy wtyczkę na naszym serwerze.

Parę dni pod rząd uzupełniałem lekcje, wpisując tytuły, wgrywając materiały dodatkowe oraz video. Filmy fizycznie osadzone są na YT – dzięki temu oszczędzam pieniądze związane z hostingiem. Mam nadzieję, że się sprawdzi.

Kurs Skuteczna Kampania – premiera

Pisząc ten post jestem kilka dni przed premierą kursu. Mam wszystko przetestowane pod kątem technicznym, strona działa, płatności również. Wideo lekcje są osadzone – teraz czas wystrzelić z pistoletu na znak startu sprzedaży.

Nie wiem jakich wyników się spodziewać, ale wiem, że kurs Skuteczna Kampania ma pomagać przedsiębiorcom długofalowo. To nie jednorazowy strzał jak np. organizowanie stacjonarnego szkolenia.

Tworząc kurs chciałem uciec od schematu ciągłego przygotowania się, by pomóc garstce osób. Video kurs pomoże mi dotrzeć do ludzi przez wiele miesięcy – wiedza jest dobrana tak, aby za szybko się nie „przeterminowała”.

Premiera kursu jest zaplanowana na 13 listopada i od tego czasu nastawiam wszystkie swoje siły na marketing kursu.

KLIKNIJ I POWIADOM MNIE O PREMIERZE KURSU!

Marketing i sprzedaż

Dużo planów, jeszcze więcej oczekiwań, a najwięcej „dupogodzin” do odsiedzenia. Przed przygotowaniem kursu obiecałem sobie, że zostawię sporo siły na reklamę. Stworzenie dobrej jakości treści to jedno, ale teraz muszę poinformować o tym świat.

Moim głównym kanałem będzie sprzedaż kursu poprzez reklamę Facebook. Doświadczenie w tym kanale pomoże mi sprawnie ustawić kampanię i zacząć prawie od zaraz. Problem w tym, że ten kanał wiąże się z dodatkowymi kosztami.

Drugim kanałem będzie sprzedaż bezpośrednia. Mam sporą liczbę klientów korzystających z usług Expand Online oraz dużą grupę absolwentów szkoleń. Wiem, że wiedza z kursu przyda się im w dalszej przygodzie z marketingiem.

W końcu dopracowałem się kursu, który bez zastanowienia mogę polecić przedsiębiorcom. Wypracowanie lekcji gwarantuje zyski więc nie mam problemu, by zagwarantować efekty. W przeciwnym razie zwrócę pieniądze.

Co dalej?

Za kilka dni uruchamiam sprzedaż. Czekam z niecierpliwością na pierwszych klientów. Zapytasz, pewnie ze względów finansowych? Nie do końca, chociaż to swego rodzaju kamień milowy moich zarobków.

Dlaczego? Kurs Skuteczna Kampania to pół-pasywny dochód (taki termin w ogóle istnieje?). Zrobiłem robotę raz a teraz tylko muszę zająć się sprzedażą. To nie konsultacja, to nie wystąpienie na scenie, to nie tworzenie kampanii na zlecenie klienta.

Pierwsi klienci są dla mnie najważniejsi, ponieważ to właśnie oni wydadzą pierwszy wyrok na kurs. Z niecierpliwością czekam na opinię jak podoba się i przydaje moja wiedza.

Mam dla Ciebie mały prezent. Zapisz sobie kod rabatowy „MARKER„. Podczas zakupów możesz obniżyć cenę o 50 zł. To taki ukłon dla pierwszych kupujących – kod może użyć maksymalnie 3 osoby. Kto pierwszy ten lepszy.

Dodatkowo możesz zapisać się na powiadomienie o premierze kursu na Messenger:

KLIKNIJ I POWIADOM MNIE O PREMIERZE KURSU!

 

Życzę Ci samych sukcesów.
Patryk Łopot

 

Komentarze
Kliknij i odbierz darmową książkę Lokalny Sukces!
  • 119 stron praktycznej i sprawdzonej wiedzy
  • jak efektywnie sprzedawać na lokalnym rynku?
  • poznaj sposób na Platynową Obsługę klienta
  • 10 porad Facebook Ads, które gwarantują sprzedaż

    Wpisz swój adres i odbierz książkę ZA DARMO!

Obiecuję - zero spamu.