Jak oszczędzić 240 zł dziennie i zmniejszyć koszt pozyskania klienta o 50%?

Budowanie strategii sprzedaży

Zastanawiasz się, jak mogą pomóc Ci konsultacja marketingowa? Zazwyczaj seria rozmów pomaga rozwiązać sporo problemów. Kiedy otrzymuję wiadomości od klientów z zapytaniem o poradę, zazwyczaj działam według sprawdzonego schematu. Ciężko wystawić receptę na lekarstwa jeśli odpowiednio nie zdiagnozujemy problemu.

Historia Eryka – właściciela firmy usługowej, z którym współpracuje

Od kilku tygodni współpracuję z Erykiem – prowadzi firmę usługową. Naszą kampanię kierujemy do przedsiębiorców z całej Polski. Nie jest łatwo – przez spowolnienie na rynku firmy ograniczają wydatki i nie każdy pozwala sobie na tworzenie materiałów wideo dla firmy.

Dobra, pierwsza rozmowa – działamy. Czas na audyt działań, bo kampanie były aktywne. Zastałem kampanię z budżetem… 350 zł dziennie. Nie jest to mała kwota. To dokładnie 10.000 zł budżetu reklamowego miesięcznie.

Analizując wyniki kampanii i sprzedaży wyliczamy koszt pozyskania klienta. 65 zł brutto. Nie jest kolorowo, biorąc pod uwagę, że sprzedajemy w głównej mierze usługę za 300 zł brutto.

Z tego wpisu dowiesz się

  • jak konsultacja marketingowa pomoże Ci wyciągnąć maksimum ze współpracy z agencją
  • jak zmniejszyłem budżet reklamowy klienta o ponad 50% i wciąż dostarczałem nowe kontakty
  • a na dodatek opowiem Ci jak w tej samej kampanii zmniejszyłem koszt pozyskania klienta z 65 na 37 zł brutto
  • przygotowałem także 5 konkretnych wskazówek, dzięki którym osiągniesz podobne wyniki

Od czego zaczyna się efektywna współpraca?

Po pierwsze – dokonuję audytu Twoich działań. Zazwyczaj na koncie reklamowym znajdują się kampanie, które nie spełniają Twoich oczekiwań. Brak jakiejkolwiek kampanii to też forma działania. A raczej jego braku.

Wtedy pojawia się pytanie – co stoi na przeszkodzie? Z doświadczenia wiem, że przy współpracy najczęściej nie działają dwie rzeczy – albo konfiguracja reklamy, albo nastawienie właściciela. Źle dobrane cele, nieodpowiednia grupa docelowa, nieadekwatny budżet – to „hity”, które często widuję na kontach reklamowych. Myślenie pokroju – „U mnie reklama nie zadziała” też jest częstą blokadą.

Moim celem jest pokazać Ci, że warto. Dlatego układamy majestatyczny plan.

Jak zaplanować działania reklamowe?

Gdy nie wiesz, do którego portu płyniesz, żaden wiatr nie jest dobry – Seneka Młodszy

Kiedy znamy już nasz punkt A – wiemy skąd startujemy. Czy to odpowiedni moment, na określenie naszego celu współpracy? Tak, ale nie od razu. Najpierw zweryfikujmy zasoby. Co mamy, co możemy wykorzystać, co musimy stworzyć, jaki mamy budżet? To najczęstsze pytania, które zadaję na starcie.

Dzięki nim łatwiej odnaleźć się w rzeczywistości Twojej firmy. Dopiero teraz wspólnie określimy, co chcesz osiągnąć, dzięki kampanii. Wiadomo, że cele, które są SMART, sprawdzą się najlepiej.

W kampaniach warto zwrócić uwagę na REALIZM naszych planów. Po to weryfikujemy stan obecny i dopiero kreślimy pomysły na rozwój. Sukcesu w kampanii nie buduję się w dwa dni. Chyba że masz ogromny budżet reklamowy, ale i on nie zawsze jest gwarantem sukcesu. Zabieramy się do pracy?

Realizacja planu marketingowego – jak się przygotować?

Nawet najlepszy plan kampanii czy też pomysł na jego realizację nie zrealizuje się sam. Pora na wymagającą pracę. Wielu przedsiębiorców zwleka ze startem. Dlaczego? A no bo kreacja nie jest idealna, bo nie mam napisanych wszystkich ofert, bo sezon się jeszcze nie rozpoczął albo jest „trudny” okres w branży.

Najpierw zwlekają tygodniami z realizacją i obijają się z działaniem. Potem jednym frontalnym kopnięciem chcą zdominować rynek. Pokazać produkt KAŻDEMU i najlepiej potroić sprzedaż w krótkim okresie. Spoiler Alert: To tak nie działa. Kampania musi zostać odpowiednio przygotowana, ale równie szybko skonfrontować się z rynkiem.

Im szybciej zaczniesz – tym szybciej zobaczysz efekty pracy. Przygotuj kreacje, strony, maile i ofertę produktu. To może zająć chwilę, ale bez odpowiedniego przygotowania nie licz na sukces. Odrzuć perfekcjonizm, bo rynek i tak Cię zaskoczy.

Czasem wymuskana przez grafika kreacja i dopieszczony tekst przez copywritera osiąga gorsze rezultaty, niż grafika zrobiona w darmowym programie i krótki tekst pisany w przerwie pomiędzy spotkaniami.

Zakładając, że jesteśmy odpowiednio przygotowani – czas kliknąć „Opublikuj kampanię”

Analiza kampanii i odpowiedź na pytanie „Co dalej?”

Kampania przez kilka dni wyświetla się Twoim odbiorcom. Zaczynają reagować na kreacje i widzisz wzrost ruchu na stronie. Spływają nowe zamówienia, ale nie oszukujmy się – ZAWSZE może być lepiej.

Co zrobić w takiej sytuacji? Nawet najlepiej (teoretycznie) skonfigurowana kampania wymaga optymalizacji. Każda nowa to inne zmienne – grupa odbiorców, kreacje, produkt, oferta, czas, miejsce…. Oj, wymieniałbym do jutra co wpływa na skuteczność kampanii.

W tym momencie czas na analizę wyników kampanii. Pierwsze kampanie traktuj jak eksperyment. Czy założenia mają sens? Co poszło w dobrą stronę? Które kreacje się nie sprawdziły? Jeśli coś jest nie tak – popraw to i poszukaj lepszego rozwiązania. To nie jest czas na odpuszczanie! 

Bardzo często przedwcześnie oceniamy swoje zmagania i kwitujemy je krótkim zdaniem:”W mojej branży reklama na Facebooku nie ma sensu!”. Uważaj, bo często odpuszczamy w nieodpowiednim momencie.

Wracając do współpracy z Erykiem – Jakie postawiliśmy sobie cele?

  • Zmniejszyć koszt pozyskania klienta o połowę
  • Dowozić kontakty w tej samej cenie, co teraz
  • Zoptymalizować kampanie, aby oszczędzić budżet reklamowy

Po trzech tygodniach współpracy wyniki prezentują się następująco:

Budżet dzienny – średnio 110 zł brutto (różne wartości, różne kampanie przez ten okres czasu) – To pozwoliło nam oszczędzić 240 zł brutto KAŻDEGO DNIA.

Koszt pozyskania klienta – aktualnie 30-33 zł brutto. Redukcja o dokładnie połowę, co było pobożnym życzeniem. Co prawda dokładamy po 1-2 godziny pracy na rozmowy z klientami każdego dnia. Gdyby przyjrzeć się jeszcze szczegółowiej procesowi obsługi klienta – mylę, że te początkowe rozmowy pomogą skrócić czas realizacji zamówienia w przyszłości.

Jakie działania podjęliśmy?

  • Konsultacja marketingowa i analiza wyników pozwoliły nam wyłączyć kampanie, które nie działały – budżet oszczędzony.
  • Zaczęliśmy pozyskiwać numery telefonów, a nie adresy email – lepiej dogadujemy zlecenia i zmniejszyliśmy koszt pozyskania klienta.
  • Przeanalizowaliśmy naszych klientów prostą ankietą i zmieniliśmy kreacje reklamowe.

Jakie mamy dalsze plany?

  • Stały dopływ leadów pozwala nam skalować biznes.
  • Mamy kampanię, która jest fundamentem naszej machiny.
  • Kolejne kampanie odpalamy na małych budżetach i testujemy możliwości.
  • Współpraca ma się dobrze i razem planujemy działania na przyszłe miesiące oraz konsultacje marketingowe

Co możesz wyciągnąć z naszej współpracy?

Nie każdy punkt zadziała u Ciebie. Ale uważam, że warto spróbować. Zweryfikuj poniższe elementy i popraw swoje wyniki:

  • Wyłącz zestawy reklam oraz kreacje, które są droższe niż pozostałe
  • Przebuduj tunel sprzedażowy – może warto zacząć budować listę mailingową lub pozyskiwać numery telefonów, a nie tylko ruch na stronie?
  • Sprawdź konwersję landing page – tona ruchu razy zerowa konwersja to wciąż zero kontaktów i sprzedaży – sprawdź, czy odsyłasz ludzi na wartościowe dla nich miejsce
  • Skorzystaj z nowych formatów reklamy – cały czas reklamujesz grafiki? Może czas zmontować kilka prostych wideo? Dotrzesz do całkowicie nowej grupy odbiorców bez konieczności zmiany targetowania reklamy
  • Zaplanuj działania, działaj z głową i skorzystaj z bonusu – Bezpłatna Konsultacja Marketingowa

Jeśli potrzebujesz spersonalizowanego planu reklamy i zależy ci na tym, aby

  • Sprawdzić co działa, a co nie w aktualnych kampaniach
  • Ustawić kampanie, które się zwracają
  • Dotrzeć do właściwych osób
  • Wydawać mniej na reklamę

Umów się na rozmowę / Audyt Twojej kampanii
Tylko do 5 lutego – możesz to zrobić BEZPŁATNIE.

Jaki problem rozwiąże konsultacja marketingowa?

  • Dowiesz się, czy reklama Facebook jest dla Ciebie
  • Przygotuję schemat kampanii, którą warto wdrożyć
  • Otrzymasz wskazówki dotyczące grafik i tekstów
  • Wskażę 3 rażące błędy na Twoim fanpage (o ile wystąpią)

Audyt Twojej kampanii
Tylko do 5 lutego – możesz to zrobić BEZPŁATNIE.

Facebook Comments