Blog

Jak zwiększyć konkurencyjność Twojej firmy? – EOP#010

Expand Online Podcast

Każdy z przedsiębiorców toczy pewną walkę. Każdego dnia musimy zabiegać o względy naszych klientów. Walka z konkurencją nie jest równa – tu nic nie dzieje się sprawiedliwie, po prostu wygrywają silniejsi. Dziś do Twojej dyspozycji oddaję 25 minut konkretnego mięsa. Ponad 10 technik do wdrożenia do Twojej firmy – niezależnie w jakiej branży działasz.

Jak zwiększyć konkurencyjność Twojej firmy? – EOP#010

Czego dowiesz się w 10 odcinku podcastu Expand Online?

– jak zwiększyć konkurencyjność swojej firmy
– jak dopasować swoją firmę do zmieniającego się świata
– jakie są słabe strony konkurencji, które możesz wykorzystać
– 11 skutecznych sposobów na zwiększenie Twojej konkurencyjności od zaraz
– sposoby na lepszą obsługę klientów, która zbuduje nić lojalności
– działający sposób, który pozwoli Ci wygrać walkę cenową z konkurencją
– metody obsługi klienta, które sprawią, że klient wróci

 

Ćwiczenie dla Ciebie

Zadaj sobie poniższe pytania. Oceń swoją firmę oraz 4 najbardziej znaczących konkurentów w branży:

Obsługa klienta
Czy firma zna i ma świadomość problemu klienta? – 5pkt
Czy firma chociaż raz przeprowadziła badanie związane z potrzebami i problemami klienta? – 3pkt
Czy priorytetem w biznesie jest rozwiązanie problemu klienta? – 5pkt
Czy zbierane są opinie klientów? – 5pkt
Czy są one publikowane w sieci? – 4pkt
Czy klienci mogą liczyć na efekt WOW przy współpracy? – 3pkt

Komunikacja
Czy klient ma 3 możliwości skontaktowania się z firmą? – 3pkt
Czy klient zawsze otrzymuje odpowiedź na zapytanie? – 4pkt
Czy klient może przeczytać informacje o firmie lub produkcie w internecie, by go poznać? – 5pkt
Czy przedstawiciele i handlowcy firmy korzystają z listów polecających przed spotkaniem? – 3pkt
Czy firma dzwoni do swoich klientów, by zapytać o ich zadowolenie po zakończonej transakcji? – 4pkt
Czy firma posiada stronę internetową? – 5pkt
Jeśli tak, czy znajdują się na niej: referencje, historia firmy, informacje o produkcie oraz materiały edukacyjne dla klientów? – 5pkt
Czy firma ma założony fanpage na FB? – 5pkt
Jeśli tak – czy dodaje posty regularnie? – 3pkt
Czy prowadzi komunikację w sposób odpowiedni, tj. odpisuje na wiadomości i komentarze; zadaje pytania klientom angażując ich? – 3pkt

Wiedza
Czy firma prowadzi bloga lub videobloga dzieląc się wiedzą? – 4pkt
Czy klient może poradzić się konsultanta? – 3pkt
Czy pracownicy w firmie aktualizują wiedzę na temat sprzedaży oraz obsługi klienta? – 4pkt

 

Sprawdź swoją pozycję na rynku – PDF do pobrania TUTAJ!

Komentarze