www.lokalny-sukces.pl / Blog / Jak zwiększyć ilość wiadomości do firmy? [+150% w 21 dni] – Case Study

Case Study

Jak zwiększyć ilość wiadomości do firmy? [+150% w 21 dni] – Case Study

Jak Zwiększyć Ilość Wiadomości?

Pozyskujesz klientów przez Messengera, ale ilość zapytań niestety nie jest zadowalająca? Chcesz otrzymywać więcej wiadomości, ale nie stać Cię na kampanię z dużym budżetem? W tym wpisie pokażę Ci, jak za kilka złotych dziennie zwiększyłem liczbę zapytań w firmie usługowej.

Podstawowe informacje o kampanii

  • Branża, w której działamy – usługi projektowe
  • Budżet kampanii (płatny Facebookowi) –
    • Aktualnie prowadzimy dwie kampanie – Cel ruch – 150 zł dziennie; Wysłanie wiadomości (remarketing do osób, które były na WWW) – 40 zł dziennie
    • Podczas testów uruchomiliśmy nową kampanię – Aktywność – grupa remarketingowa – 20 zł dziennie – to właśnie ją opisuję
  • Czas trwania kampanii – testowa kampania – 21 dni
  • Efekt kampaniizmniejszony koszt nowej konwersacji z 6,78 zł na 4,56 zł w ciągu 21 dni

Zakres działań, które wykonałem

  • Opracowanie struktury nowej kampanii
    • Cel kampanii – Aktywność – posty grafika + tekst
    • Grupy odbiorców – zdecydowanie ciepłe i aktywne grupy – byli na WWW; aktywni na Fanpage; lista mailingowa
    • Wykorzystane umiejscowienie – aktualności Facebook
  • Przygotowanie 5 kreacji – korzystałem z aktualnych postów, które były umieszczone na fanpage w minionych tygodniach i skutecznie angażowały fanów
  • Monitoring działań przez 30 dni

Przepis na skuteczną kampanię – opis działań

Ustawiłem dodatkową kampanię reklamową do osób, które miały kontakt z naszą marką. Byli na stronie (głównie zakładka Ofertowa), są aktywni na Facebooku lub zapisali się na listę mailingową.

Moim założeniem było zwiększenie świadomości wśród „letnich” potencjalnych klientów. Ta prosta kampania ma na celu ocieplenie relacji i pokazanie najlepszych realizacji.

Wcześniej do tych osób reklamowałem bezpośrednio kreację z celem „Wyślij wiadomość”. Była to dość duża grupa odbiorców (kilka tysięcy), co wpływało na spore koszy konwersji (Rozpoczęta konwersacja).

Pomyślałem, że te osoby prawdopodobnie nie widziały naszych najlepszych realizacji. Dlaczego mieliby do nas napisać? Tylko dlatego, że odwiedziły zakładkę „Oferta” na stronie WWW?
Moim celem było zmniejszenie tego kosztu i zwiększenie zaangażowania w grupie remarketingowej.

Cel – jest. Grupa odbiorców – jest. Co z reklamowanymi postami? Nie były one przypadkowe. Skupiłem się na promocji postów, które w ostatnich 2-3 tygodniach wzbudzały największe zaangażowanie.

Były to głównie realizacje dla innych zamawiających, opinie zadowolonych klientów oraz modne inspiracje. To właśnie te posty miały najwięcej reakcji oraz komentarzy.

Na odbiorców na pewno zadziałał „dowód społeczny”. Skoro inni lubią te realizacje, jest ich dziesiątki, to ja też polubię, bo czemu by nie?

Po kilku dniach kampania zaczęła przynosić pierwsze rezultaty – dodatkowe polubienia oraz komentarze w postach. Obserwowałem także wyniki kampanii „Wyślij wiadomość” – w pierwszych dniach nic się nie zmieniło.

Pierwsze efekty już po 5 dniach!

Już po 5 dniach trwania kampanii (i wydaniu dodatkowych 100 zł) koszt za „Rozpoczętą konwersację” zmalał o 0,20 PLN. Jest to związane z tym, że nie wyświetlałem bezpośrednio kreacji „Napisz do nas”, tylko podgrzałem osoby z grupy remarketingowej.

To dało mi okazję do lepszej prezentacji oferty oraz możliwości. Kreacje przekonały potencjalnych klientów do rozpoczęcia rozmowy.

Po 21 dniach i ustabilizowaniu kampanii ogólny wynik za konwersję (z okresu 21 dni) wynosił 4,56 zł. Zwiększając budżet o 20 zł dziennie – zwiększyłem liczbę rozpoczętych wiadomości. Nawet biorąc pod uwagę zwiększenie budżetu o 20 zł dziennie – wygenerowałem więcej, tańszych zapytań.

Wyniki kampanii prezentują się następująco:

Czego się nauczyłem, realizując kampanię? – Najważniejsze wnioski z kampanii

1) Podgrzej odbiorców przed próbą nawiązania kontaktu – zaprezentuj realizacje; opowiedz o produkcie

2) Wykorzystaj do tego opublikowane posty, które miały największe zaangażowanie

3) Wymieniaj kreacje co pewien czas, aby stale przypominać się odbiorcom z ciekawymi realizacjami