Praktyczna Wiedza w Bezpłatnym Poradniku Wolisz Błądzić w Menadżerze Reklam, czy Skopiować Gotowe Schematy?

Jak przekonać klientów do zakupu dzięki reklamie?

Reklama Facebook Ads

Kampanie remarketingowe to narzędzie, które może zwiększyć Twoją sprzedaż nawet kilkukrotnie. Doskonale wiemy, że nie wszyscy kupują za pierwszym razem. Warto wyświetlać swoje kreacje osobom, które zapoznały się z ofertą, ale nie dokonały zakupu.

Częstym błędem, jaki zauważam, jest męczenie odbiorców tą samą kreacją. Reklamujesz produkt – odbiorca wchodzi na stronę sprzedażową – czyta, przegląda i wychodzi.

A Twój remarketing? Goni biednego odwiedzającego przez kilka dni z tą samą kreacją.

Dlaczego to duży błąd?

Ponieważ w głowie Twojego klienta pojawiły się obiekcje – blokady, które na ten moment uniemożliwiają zakup. Może nie spodobała mu się cena, sposób dostawy, zawartość materiałów lub opinie klientów a może nie ma do Ciebie zaufania (na razie).

Cel – sprzedaż

Naszym celem jest sprzedaż. Żeby to osiągnąć, musimy wejść w buty i głowę klienta.

Odpowiedz na pytanie – co mogło zablokować klienta i powstrzymać przed sprzedażą?

Poniżej kilka odpowiedzi, które Cię ukierunkują

  • brak opinii na stronie
  • brak jasnej informacji o zwrotach
  • za wysoka cena / za niska cena
  • zastanawia się, czy da sobie radę z obsługą
  • kwestionuje, czy to pomoże w jego branży
  • i wiele więcej…

Kiedy przygotujesz kilka (5-10 odpowiedzi) stwórz posty, które już na poziomie oferty rozbiją wątpliwości Twojego klienta:

  • Zrób karuzelę z opiniami; pokaż przykłady zastosowania; zaprezentuj wideo opinie
  • Nagraj wideo i opowiedz o polityce zwrotów oraz możliwości wymiany towaru
  • Pokaż, co wchodzi w skład pakietu i udowodnij, że wartość, którą oferujesz jest 10x większa od ceny, którą płaci klient
  • Zaprezentuj produkt i pokaż, jak używają go klienci; Przedstaw instrukcję działania
  • Pokaż przykłady zastosowania w różnych branżach, przez różne osoby – opowiedz o ich sukcesie

Właściwa grupa odbiorców

Kreacje gotowe? To teraz właściwa grupa odbiorców. Korzystając z piksela, często wybieramy grupy odbiorców osób, które odwiedziły konkretne zakładki naszej strony. 

Problem w tym, że często to za mało danych dla algorytmu Facebooka.

Musisz mieć mniej więcej 100/1000 osób, które odwiedziły zakładkę, aby algorytm mógł zacząć działać. 100 osób to absolutne minimum, ale w teorii. Praktyka pokazuje, że jeśli w grupie będzie mniej niż 1000 osób – kampania może się “zaciąć”.

Dziękuję za przeczytanie tego wpisu. Daj znać czy ta wiedza jest dla Ciebie pomocna!

Życzę Ci skuteczności w przekonywaniu odbiorców 😉

Facebook Comments Box