Praktyczna Wiedza w Bezpłatnym Poradniku Wolisz Błądzić w Menadżerze Reklam, czy Skopiować Gotowe Schematy?

1843 zapisanych na webinar w 13 dni – Jak przeprowadzić skuteczną kampanię?

Strategie Sprzedażowe

Organizujesz webinar? Na pewno widzisz, jak eksperci w wielu branżach przyciągają tłumy na szkolenia online. Zrzeszają setki, a nawet tysiące osób. W kilka godzin pracy sprzedają wiedzę lub usługi za 20.000, 100.000 a czasem nawet 250.000 PLN!

W 2020 roku ilość prowadzonych webinarów w Polsce wzrosła o 1156%. Dlatego jeśli chcesz przyciągnąć 1000 + odbiorców nie wystarczy, że przygotujesz treść webinaru i puścisz na niego reklamy…

Aby się wyróżnić i wypromować webinar potrzebujesz dobrze zaplanować i przeprowadzić KAMPANIĘ PROMOCYJNĄ. Zebrałem wnioski z kampanii, które prowadziłem dla swoich klientów i przelałem je w artykuł, w którym dowiesz się…

W czym dokładnie pomoże Ci ten wpis?

✔️ pokażę Ci, jak pozyskać 1843 nowych osób zapisanych na webinar
(bez przepalania budżetu na reklamę).
✔️ dowiesz się, jak możesz zmniejszyć koszt pozyskiwania uczestników
✔️ PODWOISZ frekwencję na webinarze dzięki 2 sprytnym taktykom.
✔️ Stworzysz skuteczne posty reklamowe, które przyciągną uwagę

Dla kogo jest ten wpis?

Na lekturze tego wpisu najbardziej skorzystasz, jeśli

  • Promujesz swój webinar lub szkolenie online i chcesz zwiększyć skuteczność działań
  • Chcesz wystartować z promocją webinaru i od początku widzieć efekty
  • Tworzysz pierwszy webinar i reklamujesz się do osób, które Cię nie znają
  • Z powodzeniem promujesz webinary, ale chcesz zwiększyć frekwencję wydarzenia
  • Chcesz dowiedzieć się jak skonfigurować kampanię Facebook Ads, aby pozyskiwała nowych zapisanych na szkolenie
  • Zależy Ci na zwiększeniu skuteczności Twojej strony lądującej, która promuje webinar – nawet do 60%!

Dlaczego warto mnie słuchać?

Patryk Łopot

Cześć! Nazywam się Patryk Łopot i od 2015 roku zajmuję się marketingiem w internecie. Prowadząc agencję reklamową, realizowałem ponad 400 kampanii na Facebooku. Razem z moim zespołem stworzyliśmy ponad 200 stron internetowych dla małych i średnich firm.

W ostatnim roku (2020-2021) przeprowadziłem ponad 30 kampanii promujących webinary, czyli szkolenia online. Realizowałem kampanie w różnych branżach – kursy IT; marketing; szkolenia sportowe; rozwój osobisty; nieruchomości; projektowanie wnętrz; kursy gry na instrumentach; kurs języków obcych i wiele innych.

“Wypromuj swój webinar i zbierz 1000 osób zapisanych na wydarzenie” – łatwiej powiedzieć niż zrealizować. Widzę, jak dużo osób chce spróbować sił w kursach online.

Postanowiłem zebrać wnioski z kampanii, które przeprowadziłem. Większość dotyczy promocji kursu rozwoju osobistego, ale uzupełniam ten przypadek praktykami z innych kampanii, które był skuteczne.

Podchodzę praktycznie do tematu reklamy i często dzielę się konkretnymi wksazówkami – na przykład na webinarach, w których uczestniczą setki osób w miesiącu.

Współpracuję z wieloma klientami, którzy mają jasny cel. Nastawienie na efekt to również ważny czynnik w prowadzeniu kampanii. W wielu przypadkach dzięki takiemu właśnie nastawieniu realizujemy zamierzony cel – którym w naszej sytuacji jest sprzedaż usługi/produktu.

Michał to klient, który wie, do czego dąży i dzięki kampanii, którą realizowaliśmy

wygenerował 15k w dwa dni!

Czy określenie “webinar” jest poprawne? Czy wszyscy je zrozumieją?

W tym wpisie będę trzymał się określenia webinar, jako nazwa wydarzenia online, które będę promował. Jednak czy określenie webinar będzie odpowiednie dla Twojej grupy?

Pomimo coraz większej rozpoznawalności szkoleń online, kursów oraz webinarów ta ostatnia nazwa nie koniecznie musi być rozpoznawalna przez Twoją grupę docelową.

Skorzystaj z nazwy, którą rozumieją Twoi odbiorcy. Może być to

  • Webinar
  • Szkolenie online
  • Szkolenie przez internet
  • Darmowy trening internetowy
  • Szkolenie internetowe
  • i inne

Jak przygotować się do promocji webinaru?

Nie wymyślaj – zapytaj!

Zastanawiasz się nad tematem szkolenia? Postaw na taki temat, który interesuje Twoich odbiorców. Nie ma nic gorszego niż pustka na pokoju webinarowym. Niestety – tematy, które nie interesują Twoich odbiorców – nie przyciągną tłumów.

Zapytaj swoich klientów lub aktualnych subskrybentów, jaki jest ich największy problem w obszarze Twojej działalności. Stwórz krótką ankietę w Google Forms i prześlij ją do zainteresowanych. Czasem wystarczy nawet jedno pytanie – “Jaki jest Twój największy problem w temacie (X)?”

Widziałem wiele kampanii, które pomijają aspekt badania rynku. Od razu był tworzony harmonogram szkolenia i posty do promocji. Bez żadnej (!) weryfikacji rynku.

To ogromny błąd. Może i zaoszczędzisz kilka dni pracy i szybciej ruszysz z miejsca, tylko pytanie, czy we właściwym kierunku. Sam dopiero po kilku miesiącach promowania webinarów i rozmowy z moimi potencjalnymi klientami zrozumiałem, co dokładnie ich interesuje.

Badanie grupy docelowej jest czasochłonne. Szukanie właściwego problemu klientów również. Ale zapewniam Cię już na starcie – to naprawdę się opłaca.

Odpowiedzi z ankiet możesz wykorzystać przede wszystkim do budowania harmonogramu szkolenia, ale również do komunikacji w kampanii. Jeśli Twoi klienci zobaczą posty, które zachęcają do zapisu na szkolenie, gdzie naprawdę znajdą odpowiedz na nurtujące ich pytania – konwersja gwarantowana

Obiecaj konkrety i dostarcz je podczas szkolenia

Im więcej konkretów, tym więcej odbiorców. Mam na myśli konkretny tytuł skzolenia jak i wiedzę, którą przekażesz podczas webinaru. Nikt z nas nie chce poświęcić godziny czy dwóch na szkoleniu, gdzie leje się woda.

Już na poziomie reklamy obiecaj konkretne wyniki, wiedzę lub przykłady. Nie chodzi tutaj o ilość. Przekonałem się o tym, tworząc dwa różne szkolenia – 147 Porad oraz 67 Porad z zakresu reklamy na Facebooku.

Pierwsze szkolenie – uf, było bardzo męczące – dla wszystkich łącznie ze mną. Upchałem tyle mięsa, ile tylko mogłem. Trwało prawie 3 godziny. Notatniki pękały w szwach, ale nie o to chodzi.

Kiedy przechodziłem do części sprzedażowej kursu o reklamie na Facebooku na czacie pojawiały się komentarze pokroju “Patryk, kurs wydaje się być świetny, ale na razie wdrożę to, co dostałem na webinarze”.

Sam jestem sobie winien. Po pewnym czasie stworzyłem krótsze szkolenie (45 min). Miało ono większą konwersję – porównując różne szkolenia odpowiednio o 29% i 42%.

Skorzystaj z podobnych nagłówków – w nazwie szkolenia, reklamach oraz mailach

  • 4 sposoby na rozwijanie kreatywności za pomocą programu (X)
  • 5 najlepszych sposobów sprzedaży (X)
  • 10 eksperymentalnych i oszałamiających technik (X), których nie zobaczysz w podręcznikach

Pokaż transformację, którą przejdzie uczestnik

Mało osób chce poznawać 100 przepisów na zdrowe jedzenie. Zdecydowanie więcej osób chce pozbyć się zbędnych kilogramów. W czym tkwi różnica? Nie żongluj narzędziami – pokaż transformację, która odbędzie się podczas szkolenia.

  • Jak zmienić (X) w sukces – 5 Sprawdzonych sposobów
  • Jak (X) uczynił mnie lepszym sprzedawcą? 17 Tricków do wdrożenia w mniej niż 3 dni!
  • 5 prostych kroków do skutecznej strategii (X)

Jak przygotować materiały reklamowe do kampanii?

Teksty do kampanii – O czym pisać w postach reklamujących webinar?

Z doświadczenia wiem, że odnoszenie się do problemu Twojej grupy docelowej działa najlepiej. Kiedy czytamy historię osoby podobnej do nas lub przedstawienie problemu, który nas dotyczy – identyfikujemy się z nim.

W grę wchodzą emocje. Podzielamy samopoczucie bohatera tekstu. Czujemy ból, który jest idealnym motorem napędowym do działania. Bez bólu nie ma konwersji (albo jest dużo mniejsza).

Jak skutecznie odnosić się do problemu klienta w postach promujących webinar? Przygotowałem 3 schematy, które działają praktycznie zawsze. Możesz je skopiować do swojej kampanii.

Schemat 1. Do wszystkich…. (zapracowanych)!
Schemat 2. Opisz historię swojego klienta
Schemat 3. Czy też masz problem z X?

Jakie grafiki powodują zapisy na szkolenie?

Żadna branża nie ma jasno określonych wytycznych, które działają jak przepis na ciasto. Koniec kropka. Ale spokojnie, nie zostawię Cię z tak ogólną sytuacją. Najważniejsze jest przetestowanie różnych wariantów.

Spójrz proszę na kreacje, które promowały webinar mojego klienta.

Jak widzisz – nie jest ich mało. Oczywiście na początku nie musisz tworzyć ich równie dużo co my, ale stwórz co najmniej 5-10 różnych grafik. Dzięki temu przetestujesz, co działa najlepiej na Twoich klientów. Tworząc grafiki, pamiętaj o uniwersalnych wytycznych:

3 Uniwersalne Wytyczne do grafik promujących webinar

Wideo promujące webinar – czy warto z niego korzystać?

W wielu przypadkach wideo może wygenerować dużo tańszy zasięg niż grafiki. Warto przetestować różne formaty i sprawdzić, co generuje tańsze zapisy. Pamiętaj, by grafiki oraz wideo znajdowały się w jednym zestawie reklamowym.

Dlaczego warto przetestować grupy odbiorców reklamy?

Facebook daje możliwość przetestowania różnych grup odbiorców Twojej reklamy. To bardzo ważne, ponieważ każda grupa odbiorców będzie reagowała inaczej. Mają inne motywacje do pojawienia się na Twoim wydarzeniu. Niektóre z grup mogą być bardziej kosztowne w dotarciu od innych.

Z doświadczenia wiem, że grupy zbudowane na podstawie niestandardowych grup odbiorców działają bardzo dobrze. Ogólnie grupy z zainteresowań nie zawsze radzą sobie świetnie.

Choć są wyjątki – i niestety dla nich powinniśmy przetestować zapisywalność wśród różnych grup odbiorców.

Jak widzisz, różnica w realizacji celu może być drastyczna. Przetestuj grupy i sprawdź, która konwertuje najlepiej.

Testowanie kreacji w reklamie bez przepalania budżetu

Ilość kreacji i wielkość budżetu dla dużej grupy odbiorców

W przypadku dużych grup odbiorców, sięgających 500.000 – 1.000.000 osób możemy pokusić się o testowanie większej ilości wariantów (nawet 15-20 na raz). 

W takiej sytuacji istotny będzie również odpowiedni budżet.

Optymalną stawką dzienną na kreację będzie ok. 10-20 zł co daje łącznie 150-400 zł na zestaw reklamowy/dziennie.

Taki budżet odpowiadał będzie licznej grupie odbiorców.

Ilość kreacji i wielkość budżetu dla małej grupy odbiorców

W przypadku mniejszych grup odbiorców, które mieszczą się w zakresie 5000-100.000 osób warto zacząć od 4-6 kreacji, które przetestujesz. 

Optymalny budżet będzie w tym przypadku podobny, to znaczy 10-20 zł na kreację, czyli 40-60 zł dziennie na zestaw reklamowy.

Po jakim czasie można ocenić wyniki kampanii?

Analizując wyniki po 7 dniach, możesz już dokonać pewnej selekcji i wyłączyć kreacje, które nie będą działały. 

Jeśli jednak testy musisz przeprowadzić szybciej – rozwiązaniem będzie sprawdzenie, która z Twoich kreacji uzyskała zadowalające wyniki, mając na uwadze te z zasięgiem na poziomie 1000.

Kreacje, które mają potencjał

Jeżeli część z tych 1000 osób, które widziały Twoją reklamę, zareagowała na nią (CTR >3%) to jest to znak, że ta kreacja ma dużą szansę na generowanie oczekiwanych wyników w przyszłej kampanii.

Kreacje, które nie rokują

Jeśli któraś z kampanii osiąga wskaźnik poniżej 1% – możesz ją bez zastanowienia wyłączyć.

Co jednak, kiedy wszystkie Twoje kampanie są na tak niezadowalającym poziomie?

Wówczas, przed uruchomieniem kampanii z pełnym budżetem musisz jeszcze raz popracować nad kreacjami i grupą odbiorców.

Jak zachęcić do zapisów na webinar?
Zaoferuj bonus do zapisu

Bonusowe materiały zachęcają do zostawienia maila. Twoi odbiorcy otrzymają coś na teraz. Na webinar zazwyczaj czekają nawet kilka dni. To idealny czas do zapoznania się z Twoją dodatkową twórczością. 

O czym należy pamiętać, tworząc materiały dodatkowe do zapisu na szkolenie? Przede wszystkim – muszą być porządnie przygotowane. W przeciwnym razie zniechęcisz zapisanych do pojawienia się na żywo.

Pamiętaj, by były powiązane z tematem szkolenia. Zaserwuj im materiał, który również pomoże im rozwiązać problem. Pozwól im CZĘŚCIOWO rozwiązać swój problem.

Strona Lądująca – miejsce, gdzie dzieje się magia

Cieszę się, że dotarłeś aż tutaj. Po zaangażowaniu widzę, że zależy Ci na skutecznej promocji webinaru. Tak trzymaj!

Teraz na warsztat weźmiemy stronę lądującą. To bardzo ważny element Twojej kampanii. Jeśli będzie nieskuteczna – pomimo dużego ruchu – zapisów będzie niewiele.

Tworzyłem strony lądujące mające nawet 63% zapisów (63 osoby na 100 odwiedzających zostawiały imię, maila oraz telefon). Niestety – widziałem też takie, które generowały niespełna 12% konwersji.

W tym drugim przypadku można wysnuć wniosek, że 88% budżetu reklamowego idzie w piach. Co z tego, że odbiorcy wchodzą na Twoją stronę, jeśli się nie zapisują? Czas to zmienić!

Poniżej znajdziesz kilka przykładów stron lądujących oraz statystyki ich konwersji

Strona lądująca – przepis na konwersję powyżej 60%

Na Twoje szkolenie zapisało się mniej osób, niż oczekujesz? Najczęstszym błędem jest niedopasowanie kluczowych elementów kampanii. Co zrobić, aby dane na Twojej stronie lądującej zostawiała co druga osoba?

Dopasuj grupę odbiorców – reklamując się do niewłaściwych osób już na początku przekreślasz swoją kampanię. Nawet jeśli uda Ci się skusić ludzi do kliknięcia w stronę – nie zostawią tam swojego maila.

Przeprowadź testy A/B – Testy są bardzo ważne i dzięki nim możesz bez problemu zwiększyć skuteczność nawet o 20-30%. Co warto optymalizować? Skup się w pierwszej kolejności na nagłówkach. Potem zmieniaj poszczególne sekcje lub dodawaj kolejno nowe.

Optymalizuj stronę wyciągając wnioski – Jeśli widzisz, że któryś z wariantów jest zdecydowanie skuteczniejszy od innych – zostaw go jako główny. Nic nie stoi na przeszkodzie powielić go i zastosować kolejną zmienną.

Jak okiełznać testy w praktyce? Przetestowałeś nagłówki – wygrał nagłówek X. Stwórz 5 kopii z tym nagłówkiem, ale dodatkowo w każdym wariancie zmień kolor/zdjęcie/układ. Sam wybierz nową zmienną.

Nie szukaj jednego idealnego wariantu – po prostu wdrażaj konieczne zmiany i cały czas ulepszaj swoją stronę lądowania.

Autoresponder – kolejka mailowa przed webinarem

W kampanii webinarowej zawsze wyróżniam dwie kolejki mailowe, które używam w komunikacji z klientami.

Pierwsza z nich jest organizacyjno-edukująca. To właśnie tą kolejką potwierdzam zapis, informuję kim jestem oraz dostarczam dodatkowe materiały edukacyjne. Po co to robię?

Moje kampanie zazwyczaj trwają 15-10 dni przed rozpoczęciem webinaru. To ważny czas, aby wprowadzić zapisanych w mój świat. Utwierdzam ich w przekonaniu, że warto przyjść na moje szkolenie. Sama obecność jest kluczowa – co z tego, że zbiorę 1000 zapisów, jeśli na szkolenie przybędzie 50 osób?

Kolejka Mailowa – Potwierdzenie zapisu na webinar i edukacja zapisanych

#Kiedy wysyłka?Proponowane tytułyCel wiadomości
1Natychmiast po potwierdzeniu* Dziękuję za potwierdzenie!

* %Imię% – przesyłam obiecane bonusy!

* %Imię% – witaj na pokładzie!
– poinformuj, że rejestracja przebiegła pomyślnie

– prześlij bonusy, jeśli takie oferujesz

– zaproś do obserwowania Twoich sociali
212-24h od ostatniego maila* Dlaczego warto powierzyć mi swoje (kampanie/naukę/dietę)?

* Cześć! Nazywam się Jan Kowalski i pomogę Ci w (problem klienta)

* %Imię% – poznamy się lepiej?
– zbuduj poczucie, że są w dobrych rękach

– pokaż się od strony eksperta

– zalinkuj do swoich sociali
324-48h od ostatniego maila(zależy od materiału edukacyjnego)– przedstaw swój najbardziej poczytny wpis na blogu lub najlepsze wideo
– pamiętaj, by treść była ściśle związana z tematem szkolenia
424-48h od ostatniego maila(zależy od materiału edukacyjnego)j/w

Powyższe maile powinny być wysyłane jeszcze przed mailami przypominającymi. Zadbaj o to, by nie dublować treści w dniu wydarzenia lub go poprzedzającego. Co za dużo – to nie zdrowo. Zazwyczaj wystarczy wyłączenie powyższej kolejki w dniu webinaru.

Webinar – mailowa kolejka przypominająca

Wdrożenie tej kolejki mailowej pomoże Ci w zwiększeniu frekwencji na szkoleniu. Nie licz na to, że każdy z zapisanych na szkolenie będzie o nim pamiętał. Może być najbardziej wartościowe na świecie, ale nasz pamięć bywa ulotna. 

Jasne, część uczestników zapisze datę w kalendarzu. Ale czy nie lepiej wziąć na siebie odpowiedzialność za przypomnienia? Wystarczy prosta kolejka mailowa:

#Kiedy wysyłka?Proponowane tytułyCel wiadomości
1(36 – 24 godziny przed wydarzeniem)* Już jutro zrobisz/
osiągniesz XYZ

* Szkolenie o (temat) – już jutro o GG:MM!

* %Imię% – pamiętasz o jutrzejszym szkoleniu?
– podaj link do szkolenia – bezpośredni

– przypomnij dlaczego warto się pojawić
2(rano, jeśli wydarzenie wieczorem)

(jeśli wydarzenie jest rano – możesz pominąć tego maila)
* To już dzisiaj! Przygotowany? 🙂

* Już dziś o GG:MM rozwiążesz (problem)

* Ustaw budzik na GG:MM – zaczynamy pracę nad (problem)
– podaj link do szkolenia – bezpośredni

– przypomnij dlaczego warto się pojawić
3Zaczynamy za 120-60 minut* Zaczynamy za XX minut, dołączysz?

* Przesyłam link do szkolenia – NAZWA SZKOLENIA – dołącz teraz!

* Pospiesz się! Pokój powoli się wypełnia – link do szkolenia o (temat)
– podaj link do szkolenia

– pokaż zrozumienie – wiem, że masz dużo na głowie, ale temat X jest ważny

– przypomnij dlaczego warto się pojawić
4Ostatnie wezwanie – zaczynamy za 15 minut!* Zostało 15 minut! – osiągnij (temat szkolenia)

* UWAGA! To ostatnie przypomnienie – za 15 min rozpoczynamy szkolenie!

* %Imię% – dołącz do szkolenia – zaczynamy za 15 min!
– podaj link do szkolenia

– opowiedz o konsekwencji, jeśli się nie pojawi – np. wciąż będziesz tracił pieniądze

UWAGA – Pomimo ustawienia automatycznej wysyłki w programie mailowym – sprawdź ręcznie, czy wszystko dobrze poszło. Szkoda byłoby nie wysłać kilku maili i być zawiedzionym słabą obecnością.

Kampania SMS / Voice SMS – zwiększ obecność na szkoleniu o 100%

Zagadnienia mailowe opisałem wyżej.

Teraz pokażę Ci skuteczny, dodatkowy trick, który może zdublować frekwencję na Twoim wydarzeniu. Mowa o przypomnieniach SMS / Voice SMS

Przypomnienie SMS to po prostu wysyłka linka do szkolenia do osób zapisanych. Voice SMS to automatyczna sekretarka, tylko że w drugą stronę. Nagrywasz wiadomość, która odtwarzana jest zapisanym.

Dlaczego warto wykorzystać Voice SMS i promować webinar?

Połączenia przychodzące bardziej zwracają naszą uwagę niż SMS. Jeśli masz już rozpoznawalność w swojej niszy uzyskasz efekt “O kurcze, Kowalski nagrał dla mnie wiadomość!”. To ciekawe doświadczenie dla uczestników – niewiele osób z tego korzysta.

Wiadomość może brzmieć – „Cześć! Tu Patryk Łopot. Dzwonię przypomnieć o dzisiejszym szkoleniu, podczas którego dowiesz się jak ustawić skuteczną reklamę. Link do szkolenia przesłałem SMS. Do zobaczenia!”

Czy przypomnienia SMS / Voice SMS są skuteczne?

Dla porównania pokażę Ci wyniki dwóch kampanii, w których zmieniłem tylko kwestię przypomnienia – dodałem SMS oraz Voice SMS.

Jak widzisz, wzrost o ponad 55 procent jest kuszący. Na taką kampanię wydałem tylko 45 zł brutto. W mojej opinii się opłaca.

Kiedy wysyłać SMS?

10-15 minut po rozpoczęciu webinaru. Skoro ktoś zapomniał, jest zabiegany lub coś mu wypadło – nie przesyłaj linka przed rozpoczęciem szkolenia.Po upływie 10-15 min będzie już po przywitaniu i części początkowej. Zaprosisz ludzi na część z wiedzą i sprzedażową. Powinni być zadowoleni.

Podsumowanie

Jak widzisz – promowanie webinaru nie musi być trudne. Wystarczy wdrożyć odpowiednie schematy. Mam nadzieję, że dzięki temu case study zrobisz to skuteczniej.

Nie masz czasu na marketing?

  • Chcesz osiągnąć podobne wyniki?
  • Zależy Ci na “hucznym” webinarze?
  • Potrzebujesz kompleksowego wsparcia w kampanii?

Kliknij tutaj i umów się na bezpłatną konsultację (20 min)

Facebook Comments Box