Grupa odbiorców – jak wybrać odpowiednią do reklamy Facebook?

Reklama Facebook

Wiele osób myśli, że grupa odbiorców z wykorzystaniem zainteresowań to skuteczne rozwiązanie. Niestety – zainteresowania i zachowania na Facebooku nie są najlepszą metodą układania grupy odbiorców. Co prawda mogą okazać się skuteczne w kilku branżach, ale są dużo bardziej trafne grupy odbiorców.

Bardziej precyzyjna grupa odbiorców Ci dotrzeć do klientów, którzy będą bardziej zaangażowani. Dzięki nim dotrzesz do osób, które nie tylko interesują się Twoją niszą, ale mają predyspozycje do zakupu. Dzieje się tak, ponieważ dane, które posiada Facebook, są bardziej szczegółowe, niż koszyki z zainteresowaniami.

Grupa odbiorców, która jest bliższa idealnego klienta, pomoże sprzedawać więcej. Możesz zbudować na podstawie bazy dotychczasowych klientów- czyli grupy osób podobnych.

To tak zwane grupy niestandardowych odbiorców. Są bardzo pomocne, ponieważ osoby w tej grupie są dobierane przez niezwykle skuteczny algorytm

Dlaczego zainteresowania i zachowania nie są skuteczne?

Cała gra nie toczy się tylko o zainteresowania i zachowania z listy do wyboru. Pokażę Ci prosty przykład. Załóżmy, że sprzedaję odzież i akcesoria dla profesjonalnych piłkarzy. Moją grupą odbiorców będą osoby, które interesują się sportem, a dokładniej piłką nożną. Oczywiście wpisując w zainteresowania „Piłka nożna” wyświetlę reklamę wielu osobom.

Ale będąc precyzyjnym, czy ta osoba lubi ten sport, ponieważ:

  • Ogląda mecze ulubionej drużyny?
  • Lubi spędzać czas w barze ze znajomymi?
  • Jest trenerem młodzieżowego klubu sportowego?
  • Gra w okręgowej lidze?
  • Sędziuje w weekendy na meczach amatorów?
  • A może jest Robertem Lewandowskim?
Grupa Odbiorców - Reklama Facebook

Grupa odbiorców do remarketingu – jak skłonić do zakupu?

Zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży lub dotarciu do osób, które miały kontakt z Twoją marką? Skorzystaj z grup remarketingowych. W łatwy sposób możesz dotrzeć do osób, które odwiedziły Twoją stronę czytają Twojego bloga obejrzały materiały na fanpage.

Dzięki takiej konfiguracji dotrzesz to raczej niewielkiej grupy odbiorców, ale bardzo zaangażowanej. Pamiętja, że nie każdy kupuje od razu. Pomimo tego, że ktoś zapoznał się z Twoją ofertą może potrzebować czasu do namysłu.

Warto wtedy wkroczyć z remarketingiem. Zbij obiekcje Twoich klientów dzięki angazującym postom, które przekonają do zakupu

  • Efekty przed i po
  • Realizacje dla innych klientów
  • Opinie produktu
  • Ogranicz promocję czasowo

Obejrzyj wideo i sprawdź, która grupa odbiorców będzie najbardziej efektywna w Twojej branży:

Potrzebujesz więcej inspiracji? Poznaj 44 przykłady grup odbiorców

Szczegółowe ustawianie grupy odbiorców to wyzwanie podczas tworzenia kampanii na Facebooku. Odpowiednie określenie grupy pomoże nam dotrzeć do właściwych osób. Ma ono ogromny wpływ na skuteczność naszej reklamy. W tym wpisie przygotowałem 44 konkretne przykłady grup odbiorców, do których możesz dotrzeć z ofertą Twojej firmy. 

- Praktyczna Wiedza w Bezpłatnym Poradniku -Wolisz Błądzić w Menadżerze Reklam,
czy Skopiować Gotowe Schematy?
  • Niepublikowane wnioski z obserwacji 193 kampanii
  • 17 przykładów zwycięskich kreacji reklamowych
  • Symulacje budżetów (i efektów), które się zwrócą
  • Grupy odbiorców - sprawdzone ustawienia
  • + BONUS - 7 Metod Optymalizacji Lejka Sprzedażowego
  • + BONUS #2 - Instrukcja wdrożenia krok po kroku
Zostaw email i odbierz bezpłatny poradnik!
Facebook Comments