Wiele osób myśli, że grupa odbiorców z wykorzystaniem zainteresowań to skuteczne rozwiązanie. Niestety – zainteresowania i zachowania na Facebooku nie są najlepszą metodą układania grupy odbiorców. Co prawda mogą okazać się skuteczne w kilku branżach, ale są dużo bardziej trafne grupy odbiorców.
Bardziej precyzyjna grupa odbiorców Ci dotrzeć do klientów, którzy będą bardziej zaangażowani. Dzięki nim dotrzesz do osób, które nie tylko interesują się Twoją niszą, ale mają predyspozycje do zakupu. Dzieje się tak, ponieważ dane, które posiada Facebook, są bardziej szczegółowe, niż koszyki z zainteresowaniami.
Grupa odbiorców, która jest bliższa idealnego klienta, pomoże sprzedawać więcej. Możesz zbudować na podstawie bazy dotychczasowych klientów- czyli grupy osób podobnych.
To tak zwane grupy niestandardowych odbiorców. Są bardzo pomocne, ponieważ osoby w tej grupie są dobierane przez niezwykle skuteczny algorytm
Cała gra nie toczy się tylko o zainteresowania i zachowania z listy do wyboru. Pokażę Ci prosty przykład. Załóżmy, że sprzedaję odzież i akcesoria dla profesjonalnych piłkarzy. Moją grupą odbiorców będą osoby, które interesują się sportem, a dokładniej piłką nożną. Oczywiście wpisując w zainteresowania „Piłka nożna” wyświetlę reklamę wielu osobom.
Ale będąc precyzyjnym, czy ta osoba lubi ten sport, ponieważ:
Zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży lub dotarciu do osób, które miały kontakt z Twoją marką? Skorzystaj z grup remarketingowych. W łatwy sposób możesz dotrzeć do osób, które odwiedziły Twoją stronę czytają Twojego bloga obejrzały materiały na fanpage.
Dzięki takiej konfiguracji dotrzesz to raczej niewielkiej grupy odbiorców, ale bardzo zaangażowanej. Pamiętja, że nie każdy kupuje od razu. Pomimo tego, że ktoś zapoznał się z Twoją ofertą może potrzebować czasu do namysłu.
Warto wtedy wkroczyć z remarketingiem. Zbij obiekcje Twoich klientów dzięki angazującym postom, które przekonają do zakupu
Potrzebujesz więcej inspiracji? Poznaj 44 przykłady grup odbiorców
Szczegółowe ustawianie grupy odbiorców to wyzwanie podczas tworzenia kampanii na Facebooku. Odpowiednie określenie grupy pomoże nam dotrzeć do właściwych osób. Ma ono ogromny wpływ na skuteczność naszej reklamy. W tym wpisie przygotowałem 44 konkretne przykłady grup odbiorców, do których możesz dotrzeć z ofertą Twojej firmy.