Blog

Darmowy Audyt Strony – sprawdź swoją witrynę – Checklista PDF

Strony internetowe

Gdybyś miał ocenić swoją stronę, ile dałbyś jej punktów, na 10 możliwych? Nie zgaduj – to nienajlepsza droga. Wiele stron internetowych wymaga poprawek. Przestarzały design, niedziałające zakładki lub brak nowych klientów mówiących „Znalazłem Cię poprzez stronę”.

Przygotowałem darmowy audyt strony w formie checklisty, która pomoże Ci sprawnie ocenić Twoją stronę. Czas na zmiany? Zapraszam do lektury!

Przygotowując ten wpis spisałem najważniejsze błędy (w mojej opinii, a miałem przyjemność współtworzyć ponad 100 witryn), które pojawiają się na firmowych stronach www. Naprawa niektórych, zastosowanie reguły czy też przebudowa strony w znaczącym stopniu mogą zająć więcej niż kilka dni. Niektóre z nich wdrożysz niemal od ręki.

Skąd błędy i niedociągnięcia biorą się na stronie firmowej? Często stronę budujemy w pojedynkę, nie do końca mając doświadczenie. Typowa Zosia-Samosia. Innym powodem może być budowa stronę przez przysłowiowego „szwagra” lub nieprofesjonalnego wykonawcę np. niesprawdzonego freelencera, który ogłaszał się na OLXie. Powodów może być wiele.

Brak planu działania, strategii i celowości budowy witryny również działa na niekorzyść Twojej strony. Czas prześwietlić Twoją stronę – pomoże Ci w tym darmowy audyt strony.

Wszystkie zmiany i reguły podzieliłem na 5 kategorii: treść strony; SEO, analiza i społeczność; dostępność; funkcjonalność; optymalizacja i bezpieczeństwo. Łącznie zawierają 23 zagadnienia, które powinieneś sprawdzić na swojej stronie.

Checklistę zamieszczam poniżej. Jeśli chcesz przeprowadzić formularz – wydrukuj PDFa i zacznij działanie. Owocnej pracy 🙂

Na końcu wpisu znajdziesz prezent dla czytelników. Tylko dla 5 osób, kto pierwszy ten lepszy (szukaj drobnego druku)

 

Darmowy Audyt Strony – gotowa checklista


TREŚĆ STRONY:

  • Tekst pozbawiony jest błędów stylistycznych i ortograficznych – pamiętaj, że błędy w tekście mogą zrazić Twojego klienta do zapoznania się z dalszą treścią, a w konsekwencji zakupu u Ciebie. Oczywiście, że błąd ortograficzny nie przekreśla szansy na współpracę, ale warto redagować poprawne teksty.
  • Strona i treść sformatowana są jednolicie na każdej podstronie – 10 wielkości tekstu, pstrokate kolory i za duże obrazki – zwróć uwagę na powyższe kwestie. Złe formatowanie może niekorzystnie wpłynąć na odbiór Twojej strony
  • Każda strona ma zawartość (teksty, zdjęcia) – jeśli zdecydowałeś się na publikację strony, która de facto jest w budowie pamiętaj o tym, że puste zakładki mogą zrazić Twoich potencjalnych klientów. Jak najszybciej uzupełnij teksty i zdjęcia tam, gdzie jest to konieczne.
  • Dodana polityka prywatności, informacja o przetwarzaniu danych – zwróć uwagę na regulacje RODO i dostosuj swoją stronę do nich. W większości przypadków wystarczy informacja, jak będziesz przetwarzał dane pozostawione przez odwiedzających stronę.
  • Dodana ikona adresu (favicon) – mały element estetyczny, który umożliwi szybsze odnalezienie Twojej witryny w historii przeglądania lub na pasku zakładek.
  • Stopka zawierająca dane kontaktowe – kiedy Twój klient czyta Twoją stronę w jego głowie mogą narodzić się pytania. Pozwól mu łatwo odnaleźć kontakt do Ciebie – zostaw swój numer lub mail w stopce każdej zakładki.

SEO, ANALIZA i SPOŁECZNOŚĆ:

  • Tytuł jest opisowy i przyjazny dla SEO – tytuł opisowy strony lub jej zakładki pojawia się w wynikach wyszukiwania w Google, przy publikacji linku w social mediach, a przede wszystkim jest zajawką całego artykułu lub strony. Czytelnik od razu powinien wiedzieć, co znajdzie jeśli kliknie w link. O doborze dobrego nagłówka jak i o zasadach SEO można mówić w nieskończoność. Najważniejsze porady znajdziesz na blogu Lokalny Sukces
  • Tytuł każdej strony jest unikatowy – posiadając witrynę składającą się z wielu zakładek i podstron zadbaj o unikatowość tytułów strony. Dzięki temu użytkowinicy unikną problemu z nieprawidłowymi odnośnikami. To pomoże im w nawigowaniu się po stronie. Dodatkowo wyszukiwarka potraktuje Cię lepiej i zajmiesz lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania.
  • Metadane są właściwie wprowadzone – najważniejsze dane meta Twojej strony to tytuł strony, tagi, słowa kluczowe i opisy. Znajdują się one w kodzie strony w sekcji header. Poproś o pomoc programistę lub sam wprowadź zmiany. To ułatwi robotom oraz użytkownikom dostęp do Twojej oferty, kontaktu i inny stron.
  • Narzędzia do analizy/śledzenia zostały zainstalowane (np. Google Analytics) – skoro strona ma przynosić klientów – musisz wiedzieć, jak zachowują się użytkownicy na Twojej stronie. Dzięki monitoringowi dowiesz się jakie dokładnie zakładki przeglądają, ile czasu na nich spędzają i skąd pochodzą. To pomoże edytować stronę i lepiej zrozumieć potrzeby klienta.
  • Strona jest zintegrowana z Facebookiem – podstawową integracją z social media Twojej strony powinno być umożliwienie odwiedzającym stronę polubienie Twojego fanpage. To pozwoli Ci zdobyć stałych odwiedzających i lepiej sprzedawać w internecie. Jak reklamować się na Facebooku?
  • Zainstalowany Pixel Facebooka – pixel FB to genialne narzędzie. Znacząco ułatwi reklamę na FB i pozwoli pozyskać nowych odwiedzających oraz klientów. Wygeneruj kod w swoim koncie reklamowym i wklej go na stronę.

DOSTĘPNOŚĆ:

  • Witryna ma właściwy poziom responsywności i posiada wersję mobilną – większość ruchu w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych. Twoja strona musi sprawnie się wczytywać, a jej zawartość musi być łatwo dostępna. Jak sprawdzić responsywność strony? Po prostu odpal ją na smartfonie i sprawdź, czy nie odpycha Cię design oraz czy możesz łatwo znaleźć to, czego szukasz. Jeśli potrzebujesz szczegółowej analizy – napisz do mnie, chętnie pomogę KONTAKT
  • Linki są wyraźnie rozpoznawalne i przykuwają uwagę – podczas nawigacji po stronie WWW użytkownik musi wiedzieć, które elementy są klikalne. Zadbaj o wyróżnienie linków oraz ważnych przycisków lub zakładek, na których zależy Ci najbardziej.
  • Obrazki zawierają słowa kluczowe w parametrze ALT – dzięki wpisaniu tego parametru do większości zdjęć na Twojej stronie zyskasz ruch z wyników zapytania o Grafikę. Dodatkowo ułatwia poruszanie się po stronie robotom.
  • Strona jest kompatybilna z najnowszymi wersjami przeglądarek – sprawdź, czy Twoja strona działa sprawnie na popularnych przeglądarkach w najnowszych wersjach. Aby ułatwić sprawdzanie, sprawdź narzędzie. https://www.browserling.com

FUNKCJONALNOŚĆ:

  • Formularze zostały przetestowane i są przetwarzane poprawnie – po podłączeniu formularza kontaktowego lub umożliwiającego zapis na newsletter lub jakiegokolwiek innego sprawdź jego działanie, najlepiej na różnych urządzeniach. To ważne, ponieważ nie jesteś w stanie odpowiedzieć na pytanie, które nie dojdzie na Twoją skrzynkę.
  • Pola wymagane zostały sprawdzone – sprawdź, jak zachowuje się formularz po ominięciu wymaganych pól. W razie potrzeby napraw to.
  • Formularze są wysyłane do prawidłowego miejsca – Twój mail, Twoja lista mailingowa – po prostu miejsce, gdzie zajmiesz się tym dalej i chcesz przechowywać tam leada.

OPTYMALIZACJA i BEZPIECZEŃSTWO:

  • Obrazki mają odpowiednie wielkości – duże obrazki mogą źle wyświetlać się na małych ekranach. Zadbaj i ich responsywność, wielkość i rozmiar pliku.
  • Uruchom Google PageSpeed Insights – wykonaj wskazówki z wyników
  • Pola wprowadzania danych zostały zabezpieczone przed botami – instalacja takiej wytczki (captcha) pomoże Ci unikać spamu.
  • Domyślne dane oraz miejsce do logowania w systemie CMS zostały zmienione – zamień standardowy folder /admin na coś bardziej skomplikowanego i koniecznie zmień dane zaraz po odbiorze strony WWW lub zainstalowaniu CMS. To zdecydowanie zmniejszy ilość ataków hakerskich i infekcji strony

 


Obiecany Prezent – jeśli dotrwałeś do końca wpisu – gratuluję skupienia.

Jeśli zescrollowałeś na myśl o prezencie – gratuluję sprytu. Patryk, do rzeczy:

Publikując ten artykuł miałem w głowie, że pomimo konkretnych porad niewiele osób wdroży je w życie. Jednak wierzę, że na paręset czytelników znajdą się perełki. Stąd moja chęć ich wyróżnienia.

Jeśli potrzebujesz konsultacji i pokazania palcem, co możesz zrobić – chcę zaoferować Ci 30 min konsultacji. Przed połączeniem (preferuje Skype) zadam Ci kilka pytań i własnym okiem przeanalizuję Twoją stronę. W pół godziny otrzymasz tylko mięsko.

Swoją pomoc kieruję tylko do pierwszych 5 osób. Napisz maila z tytułem „Darmowy Audyt Strony” na adres plopot@gmail.com podając link do swojej witryny. Na początek wystarczy 🙂 Do usłyszenia!

Komentarze
Kliknij i odbierz darmową książkę Lokalny Sukces!
  • 119 stron praktycznej i sprawdzonej wiedzy
  • jak efektywnie sprzedawać na lokalnym rynku?
  • poznaj sposób na Platynową Obsługę klienta
  • 10 porad Facebook Ads, które gwarantują sprzedaż

    Wpisz swój adres i odbierz książkę ZA DARMO!

Obiecuję - zero spamu.