Co warto uzupełnić na fanpage?

Reklama Facebook

Prowadząc fanpage zależy nam na tym, aby docierać do nowych klientów i skutecznie zwiększać sprzedaż. Nie zawsze osiągamy ten cel. Czasem jest to spowodowane brakiem spójności na firmowej stronie.

W tym wpisie kompleksowo pokażę Ci, co warto uzupełnić. Będzie to miało wpływ na widoczność i odbiór Twojej strony.

Po co uzupełniać informacje na stronie?

Zacznijmy od podstaw. Po co w ogóle uzupełniać informacje? Wiele osób odpowiada, że nie do końca są konsekwentni w uzupełnianiu fanpage, ponieważ:

  • mają więcej szczegółowych informacji na swojej stronie WWW
  • boją się, że ta informacja i tak zaraz ulegnie zmianie, więc uważają, że lepiej jej nie wpisywać

Oba podejścia są błędne. Na stronę internetową nie trafia każdy klient. Przecież można znaleźć Cię na Facebooku i to właśnie tutaj klient będzie szukał interesujących go informacji. Niewpisywanie informacji ze względu na obawę przed ich dezaktualizacją jest złą strategią. To do Ciebie należy obowiązek aktualizowania informacji.

Po pierwsze – uzupełnij dane dla klientów, którzy szukają Twojej firmy. Wzbudź w nich zaufanie i przekonaj do swojej ofert. Po drugie – uzupełnij informacje dla przychylności algorytmu. Samo uzupełnienie wszystkich informacji nie gwarantuje wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania lub większych zasięgów, ale w pewnym stopniu wpływa na jakość Twojej strony w oczach Facebooka.

Jakie informacje muszę uzupełnić na swoim fanpage?

Zdjęcie profilowe

Przygotuj je w kwadracie, 1000 x 1000px. Sprawdź aktualne wymiary w Centrum Pomocy Facebooka. Pamiętaj, że Facebook zrobi z niego koło i przytnie niektóre fragmenty grafiki, którą przygotujesz. Zdjęcie profilowe powinno kontrastować z tłem portalu (szary, niebieski), jednak wiem, że nie zawsze jest to do zrealizowania – dla przykładu kolory logo firmy na to nie pozwalają.

Co warto uzupełnić na fanpage - zdjęcie profilowe
Co warto uzupełnić na fanpage – zdjęcie profilowe

Zdjęcie/Wideo w tle

Przy przygotowaniu pamiętaj o aktualnym rozmiarze grafiki oraz/i długości w przypadku wideo. Celem tego elementu Twojej strony jest pokazanie, że użytkownik trafił w dobre miejsce. To dobre miejsce na przedstawienie danych kontaktowych, dowodu społecznego w postaci zadowolonych klientów czy zaintrygowania odwiedzającego.

Możesz też nawiązać do przycisku Call To Action, który znajduje się poniżej zdjęcia/wideo w tle. W tej grafice (w przeciwieństwie do promowanych postów) możesz użyć strzałki, która nakieruje wzrok odbiorcy na ten przycisk.

Co warto uzupełnić na fanpage - zdjęcie lub wideo w tle
Co warto uzupełnić na fanpage – zdjęcie lub wideo w tle

Przycisk Call To Action

Podstawowe pytanie związane z przyciskiem akcji jest jego cel. Jaki dokładnie chcesz osiągnąć cel prowadząc stronę? Na czym zależy Ci najbardziej? Czego oczekujesz od odwiedzających? Gdzie chcesz ich przekierować? Co Twoim zdaniem powinni zrobić zaraz po wejściu na fanpage?

Najpopularniejszymi wezwaniami do akcji są: Zadzwoń teraz / Zarezerwuj / Więcej informacji / Skontaktuj się.

Co warto uzupełnić na fanpage - przycisk CTA
Co warto uzupełnić na fanpage – przycisk CTA

Pamiętaj, aby przycisk CTA był zawsze aktualny (link, do którego prowadzi; numer telefonu).

Ilość kliknięć w przycisk możesz sprawdzić w statystykach.

Nazwa użytkownika

To skrócona nazwa Twojej stron i wygenerowany automatycznie link do niej np. www.facebook.com/ExpandPL. Fanpage w niektórych kategoriach muszą posiadać minimum 25 polubień, by utworzyć nazwę użytkownika.

Zakładka „Historia”

Stosunkowo nowe miejsce, które warto uzupełnić na Twojej stronie. Wiele osób popełnia błąd i w tym miejscu opisuje historię swojej firmy. Zadam Ci szczere pytanie – kogo to interesuje? Zdecydowanie lepiej zapadniesz w pamięć, jeśli zaprezentujesz wartości, które reprezentuje Twoja firma. Pokaż, w czym możesz pomóc i jakie są korzyści ze skorzystania z Twojej oferty.

Zastanawiasz się, dlaczego klienci (NIE) kupują? Sprawdź TEN WPIS!

Do opisu dołącz atrakcyjny nagłówek oraz zdjęcie, które wyświetli się po prawej stronie Twojego fanpage.

Historia firmy
Co warto uzupełnić na fanpage – historia firmy

Zakładka „Informacje”

Czasem pomijana przez osoby, które zajmują się marketingiem na Facebooku. Nie będę rozwodził się, dlaczego warto uzupełnić poszczególne pozycje. Skup się na wprowadzeniu informacji dotyczących:

  • opis strony (description) – kilka zdań o firmie; korzyściach
  • kategorie fanpage (categories) – wybierasz ją podczas zakładania fanpage; jeśli zmienisz branżę lub zaczniesz specjalizować się w określonej niszy – edytuj ją
  • dane kontaktowe (link do strony, numer, email)
  • lokalizacja – dla firm, które działają lokalnie lub mają biuro
  • godziny otwarcia
  • pozostałe informacje – zakres cen, informacje o parkingu itp. – każda wprowadzona informacja wpływa na Twoją korzyść.

Recenzje

Spotykam wiele stron, które mają wyłączone recenzje firmy. Zdaję sobie sprawę, że jedna, nawet niezasłużona opinia może nadszarpnąć wizerunek Twojej firmy. Pamiętaj jednak, że jeśli odpowiednio zadbasz o relację z klientami oraz będziesz systematycznie zwracał się z prośbą o referencje skorzystasz na posiadaniu tej sekcji.

Mam dla Ciebie małe zadanie domowe. Proponuję, byś zebrał/a 10 recenzji Twojej firmy. Po prostu poproś aktualnych klientów o wystawienie recenzji na stronie. Myślę, że nie będzie to dla nich problemem.

Co warto uzupełnić na fanpage - recenzje na fanpage
Co warto uzupełnić na fanpage – recenzje na fanpage

Zaproś znajomych

Jeśli dopiero zaczynasz nie ma nic złego w zaproszeniu znajomych do polubienia Twojej strony. Jest jeden warunek – Zapraszaj TYLKO osoby, które są potencjalnie zainteresowane tematem Twojej strony i jest szansa, że mogą skorzystać z Twoich usług.

Unikaj spamu – staraj się pomóc swoim znajomym. Może właśnie potrzebują Twojego produktu albo usługi?

Przypnij post

Wybierz wartościowy post, który niedawno dodałeś. Możesz go przypiąć na samą górę strony, tak aby najważniejsza publikacja była widziana przez prawie każdego odwiedzającego stronę.

Na mojej Facebookowej stronie dodaję dużo porad, cytatów, luźnych przemyśleń i postów dotyczących szkoleń stacjonarnych. Nie chcę, by były one widoczne zaraz po wejściu na stornię przez nowych klientów albo osoby, które mnie nie znają.

Dla mnie najważniejsze jest podzielenie się informacją o odbytym szkoleniu. Zdjęcia z kursantami dobrze działają, są „zasięgogenne” i świetnie udowadniają pozycję eksperta w branży.

Przypięte zdjęcie na fanpage
Przypięte zdjęcie na fanpage

Tyle w teorii. Teraz kolej na działanie:

  • uzupełnij brakujące informacje na Twojej stronie
  • przygotuj potrzebne grafiki, które wykorzystasz
  • pobierz raport, by pozyskiwać więcej klientów”
Komentarze