Cechy Dobrej Strony Internetowej – Gotowy Schemat

Strony internetowe

Strona internetowa powinna być przede wszystkim narzędziem, które generuje klientów do Twojej firmy. Wiele osób myśląc o dobrej stronie internetowej ma na myśli przykuwający uwagę i prosty design lub niezawodność we wczytywaniu się.

 

Szukając inspiracji do stworzenia strony firmowej lub zaktualizowania jej wyglądu i treści można przyprawić się o zawrót głowy. Tysiące witryn, setki układów… Który z nich zadziała na moich klientów?

 

Jeśli w Twojej głowie rodzi się podobna wątpliwość co do wyboru strony – mam dla Ciebie receptę. W tym wpisie przedstawię Ci schemat dobrej strony internetowej, a dokładnie strony głównej. Wdrożenie schematu w znacznym stopniu pomoże pozyskać nowych klientów.

Odpowiednia strona główna

Strona główna to miejsce, które odwiedzi większość Twoich potencjalnych klientów. Wiele osób zapomina o tej kwestii. Uważa, że wszystkie ważne informacje powinny znajdować się w poszczególnych zakładkach. To logiczne, że Twoja szczegółowa oferta powinna być w odpowiedniej zakładce, aby ułatwić nawigację.

 

Jednak przy projektowaniu strony WWW musisz przede wszystkim skupić się na stronie głównej. Jeśli jej treść – teksty, zdjęcia, opisy – nie będą atrakcyjne, to potencjalny klient niestety ją opuści.

 

Istnieje wiele poglądów na to, jak zaprojektować stronę główną. Najczęściej spotykam się z dwoma sposobami myślenia o stronie głównej. Jeden z nich to podejście nastawione na estetykę – piękne zdjęcia, znikoma ilość tekstu. Nie jest to złe rozwiązanie, ale takie podejście uważam za niekompletne.

 

Drugie podejście możemy roboczo nazwać “Pokaż wszystko co masz!” – szczegółowa oferta, wiele zdjęć, referencje i realizacje. Wszystko na stronie głównej. Najczęściej przepychowi towarzyszy słaby design, więc to podejście też nie gwarantuje sukcesu.

 

Jaki jest zatem złoty środek pomiędzy odpowiednią ilością informacji a estetyką szablonu? Która z kwestii powinna być ważniejsza? Przygotowałem uniwersalny układ, który zapewni Twoim odwiedzającym odpowiednią ilość informacji, aby podjąć decyzję o współpracy.

 

Ich układ nie jest przypadkowy. Według wielu badań oraz moich (i nie tylko) obserwacji – to najskuteczniejsze przedstawienie elementów, których prawdopodobnie szukają Twoi klienci. Do rzeczy:

Schemat Strony Głównej

Opis schematu – Pierwszy ekran – Kluczowe treści

  • Logo – znak identyfikacyjny Twojej firmy; pamiętaj o odpowiedniej kolorystyce względem strony lub tła oraz o dopasowanym rozmiarze
  • Menu – najważniejsze zakładki ułatwiające nawigację; sugeruję zamieścić maksymalnie 4 elementy; jeśli masz więcej zakładek – zrób je w formie dodatkowych sekcji w rozwijanym menu
  • Slider / Atrakcyjne zdjęcie – zdjęcie, które przyciągnie uwagę klienta. Możesz zastanowić się także nad wideo w tle, które przedstawi firmę i produkt. Pamiętaj o tematycznym nawiązaniu do nagłówka
  • Nagłówek – to może być hasło firmy, ale lepiej jeśli komunikujesz czym się zajmujesz; postaw na prostotę i łatwość zapamiętania hasła
  • Sub-nagłówek – wyjaśnij dokładnie komunikat z nagłówka; doprecyzuj konkretnymi liczbami i faktami
  • Wezwanie do akcji (CTA Call To Action) – wyraźny przycisk/button w trybie rozkazującym “Kliknij i poznaj ofertę; Sprawdź nasze realizacje!”

PROTIP: Wyżej wymienione elementy powinny być ułożone tak, by mieścić się na pierwszym ekranie. Pamiętaj, że 60-70% odwiedzających ogląda stronę z urządzenia mobilnego. Weź to pod uwagę przy projektowaniu. 90-100% osób odwiedzających Twoją stronę widzi cały pierwszy ekran.

 

Opis schematu – Drugi Ekran – Treści wspomagające

  • Korzyści – zalety Twojego produktu/usługi; sugeruję wypunktować do 5 korzyści
  • Najważniejsze cechy – parametry, skład i inne cechy głównego produktu, usługi, firmy; daj informacje, które interesują klienta
  • 3 Dowody słuszności w różnej formie – rotacyjne opinie klientów; referencje; historia zadowolonego klienta; gwiazdki z Facebooka, wizytówki Google Moja Firma lub portalu branżowego; zdjęcie otrzymanej nagrody lub certyfikatu jakości
  • Miejsce gdzie zbierasz kontakt do klienta – sekcja służąca zapisowi na listę mailingową, prosty formularz kontaktowy.

 

PROTIP: Dlaczego dopiero teraz miejsce na zapis?

Wiele stron wymusza na nas zapis na newsletter na samym starcie. Najczęściej widzimy pop-upy, czyli wyskakujące okienka zaraz po wejściu na stronę. To ogromna strata konwersji. Osoba, która pierwszy raz odwiedza naszą stronę lub bloga powinna mieć czas aby zapoznać się z treścią.

Powyższy układ przekona klienta do słuszności wyboru Twojej oferty lub zapisu na newsletter. Korzyści, dowody społeczne i opisy produktu to informacje, których przedstawienie wpłynie na ilość zapisów na listę.

 

Opis schematu – Trzeci Ekran – Dodatkowe treści

  • Użyteczne treści – najczęściej stosowanymi są porady bloga (najczęściej oglądane wpisy) albo informacje o firmie takie jak kontakt lub obsługiwane płatności. Wszystko to, co Twój klient uzna za przydatne.
  • Aktualności – w tym miejscu możesz zamieścić sekcję, która nawiąże do Twojego bloga firmowego. Podziel się aktualnościami z życia firmy i ważnymi poradami, które zbudują pozycję eksperta w branży
  • Oferty – najnowsze promocje; obowiązujące ceny; najpopularniejsze produkty – wszystko to, co nawiązuje do zakupów

 

Podsumowanie

  • Pokaż informacje ważne dla klienta
  • Pamiętaj o podziale na poszczególne ekrany
  • Nie wymuszaj zapisu na listę zbyt wcześnie
  • Wdroż schemat, obserwuj wyniki, dokonuj zmian

BONUS – Darmowy Raport

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmowej stronie WWW Mam coś dla Ciebie. Zachęcam do pobrania darmowego raportu. Dzięki niemu dowiesz się:

 

 

Komentarze