Strona internetowa powinna być przede wszystkim narzędziem, które generuje klientów do Twojej firmy. Wiele osób myśląc o dobrej stronie internetowej ma na myśli przykuwający uwagę i prosty design lub niezawodność we wczytywaniu się.
Szukając inspiracji do stworzenia strony firmowej lub zaktualizowania jej wyglądu i treści można przyprawić się o zawrót głowy. Tysiące witryn, setki układów… Który z nich zadziała na moich klientów?
Jeśli w Twojej głowie rodzi się podobna wątpliwość co do wyboru strony – mam dla Ciebie receptę. W tym wpisie przedstawię Ci schemat dobrej strony internetowej, a dokładnie strony głównej. Wdrożenie schematu w znacznym stopniu pomoże pozyskać nowych klientów.
Strona główna to miejsce, które odwiedzi większość Twoich potencjalnych klientów. Wiele osób zapomina o tej kwestii. Uważa, że wszystkie ważne informacje powinny znajdować się w poszczególnych zakładkach. To logiczne, że Twoja szczegółowa oferta powinna być w odpowiedniej zakładce, aby ułatwić nawigację.
Jednak przy projektowaniu strony WWW musisz przede wszystkim skupić się na stronie głównej. Jeśli jej treść – teksty, zdjęcia, opisy – nie będą atrakcyjne, to potencjalny klient niestety ją opuści.
Istnieje wiele poglądów na to, jak zaprojektować stronę główną. Najczęściej spotykam się z dwoma sposobami myślenia o stronie głównej. Jeden z nich to podejście nastawione na estetykę – piękne zdjęcia, znikoma ilość tekstu. Nie jest to złe rozwiązanie, ale takie podejście uważam za niekompletne.
Drugie podejście możemy roboczo nazwać “Pokaż wszystko co masz!” – szczegółowa oferta, wiele zdjęć, referencje i realizacje. Wszystko na stronie głównej. Najczęściej przepychowi towarzyszy słaby design, więc to podejście też nie gwarantuje sukcesu.
Jaki jest zatem złoty środek pomiędzy odpowiednią ilością informacji a estetyką szablonu? Która z kwestii powinna być ważniejsza? Przygotowałem uniwersalny układ, który zapewni Twoim odwiedzającym odpowiednią ilość informacji, aby podjąć decyzję o współpracy.
Ich układ nie jest przypadkowy. Według wielu badań oraz moich (i nie tylko) obserwacji – to najskuteczniejsze przedstawienie elementów, których prawdopodobnie szukają Twoi klienci. Do rzeczy:
PROTIP: Wyżej wymienione elementy powinny być ułożone tak, by mieścić się na pierwszym ekranie. Pamiętaj, że 60-70% odwiedzających ogląda stronę z urządzenia mobilnego. Weź to pod uwagę przy projektowaniu. 90-100% osób odwiedzających Twoją stronę widzi cały pierwszy ekran.
PROTIP: Dlaczego dopiero teraz miejsce na zapis?
Wiele stron wymusza na nas zapis na newsletter na samym starcie. Najczęściej widzimy pop-upy, czyli wyskakujące okienka zaraz po wejściu na stronę. To ogromna strata konwersji. Osoba, która pierwszy raz odwiedza naszą stronę lub bloga powinna mieć czas aby zapoznać się z treścią.
Powyższy układ przekona klienta do słuszności wyboru Twojej oferty lub zapisu na newsletter. Korzyści, dowody społeczne i opisy produktu to informacje, których przedstawienie wpłynie na ilość zapisów na listę.
Chcesz dowiedzieć się więcej o firmowej stronie WWW Mam coś dla Ciebie. Zachęcam do pobrania darmowego raportu. Dzięki niemu dowiesz się: