8 Facebookowych Mitów, które blokują rozwój Twojej firmy

Reklama Facebook Ads

Czas założyć fanpage Twojej firmy? Zastanawiasz się nad uruchomieniem pierwszej kampanii na Facebooku? Na pewno masz wiele obaw. W tym spisie przedstawię Ci facebookowe mity, które najczęściej blokują rozwój Twojej firmy.

Poniższe zestawienie to zbiór obiekcji przedsiębiorców, które spotykałem przez ostatnie lata prowadzenia kampanii oraz szkoleń. Rozumiem większość z nich – każda nowość w jakimś stopniu nas przeraża. Praktyka podpowiada, że wiele z nich jest niezasadne. Mam nadzieję, że na łamach tego wpisu rozwieję Twoje wątpliwości i wspólnymi siłami zwiększymy skuteczność Twojej reklamy.

Zaczynamy?

Reklama nie zadziała w mojej branży

Im więcej czasu zainwestujesz – tym lepsze efekty osiągniesz. Ustawianie kampanii, tworzenie kreacji, analiza wyników i planowanie działań pochłania na pewno jakiś czas. Jednak z doświadczenia wiem, że ustawienie pierwszej kampanii nie powinno Ci zająć więcej niż godzinę, zakładając, że masz gotowe kreacje graficzne. Samo wejście w świat reklamy nie wymaga dużej ilości czasu. 

Zaawansowane techniki reklamowe, precyzowanie grup odbiorców oraz dogłębna analiza skuteczności kreacji i umiejscowień – to działania pochłaniają już więcej czasu. Ale spokojnie, tym będziesz martwił się później. Chociaż z drugiej strony taka praca może okazać się satysfakcjonująca, kiedy zobaczysz realne efekty kampanii.

Najpierw skup się na tym, aby zacząć . Wygospodaruj dwie godziny w tygodniu na Facebookowy marketing i do dzieła!

Efekty szybko przyjdą

Na efekty musisz zapracować. Założenie fanpage, dodanie pierwszych postów czy ustawienie pierwszej kampanii to dopiero początek drogi. Szybkie efekty to tylko piękny slogan agencji reklamowych.

Jeśli zaczynasz od zera i nie masz żadnej rozpoznawalności – daj sobie czas. Wygospodaruj odpowiedni budżet oraz kilka godzin Twojej pracy na reklamę Facebookową. Uzbrój się w cierpliwość, analizuj swoje statystyki, poszerzaj wiedzę i konsekwentne zwiększaj swoją skuteczność.

Wystarczy dodawać posty na fanpage

„Facebook tnie zasięgi!” – jak często to słyszysz od innych przedsiębiorców? To niezaprzeczalny fakt – bezpłatna promocja w postaci prowadzenia fanpage już nie wystarcza. Pomimo tego, że zbierzesz pokaźną grupę odbiorców na swoim fanpage samo dodawanie postów nie zagwarantuje Ci dotarcia do nich wszystkich. Aby pojawiać się w aktualnościach wszystkich fanów musisz promować posty. 

Kiedy zaczynasz od zera – nie masz żadnej grupy odbiorców na Facebooku – warto postawić na płatną promocję postów, aby zbudować zasięg w niszy, która Cię interesuje np. wśród mieszkańców Twojego miasta.

Możesz dodawać najlepsze posty, tworzyć piękne kreacje i angażować swoich fanów na wysokim poziomie. Niestety – nie licz wtedy na zadowalające efekty Twojej promocji i zwiększoną sprzedaż.

Zdjęcia z internetu i sztampowe opisy wystarczą / Wrzucę ofertę, może ktoś kupi

Na swojej trenerskiej drodze spotkałem wiele firm, które działały po linii najmniejszego oporu. Osoby odpowiedzialne za marketing w tych firmach pobierały grafiki z internetu przedstawiające zadowolonych ludzi lub uściski dłoni symbolizujące współpracę. Dodawały do tego opis pokroju „UWAGA! Tylko teraz! Tańsze ubezpieczenie niż Twoje obecne! Zadzwoń – nasi konsultanci czekają!” i cyk – Publikuj. Jak myślisz, czy taki post przekona kogokolwiek do zakupu?

Sugeruję Ci, abyś poświęcił chwilę na zaplanowanie różnych rodzajów postów. Wykorzystaj program Canva, stwórz autorskie posty i przemyśl, o czym chcieliby dowidzieć się Twoi potencjalni klienci. Dodawanie byle czego, tylko po to, aby odhaczyć publikację mija się z celem i nie przyniesie żadnych rezultatów.

Reklama jest droga 

Jeżeli potraktujesz reklamę, jako wydatek – to każda wydana złotówka na nieskuteczną reklamę jest zbędnym kosztem. Radzę spojrzeć Ci na reklamę, jak na inwestycję w promocję Twojego biznesu. Nastawienie na zwrot pieniędzy, które przeznaczysz na reklamę pozwala skupić się na tym, co najważniejsze – czyli sprzedaży.

Niektórzy z ogromną namiętnością obserwują swoje polubienia, zasięgi czy też wyświetlenia reklamy. Co z tego, kiedy nie dowozisz sprzedaży? Za polubienia nie zapłacisz ZUS-u 🙂

Jak zamienić wyświetlenia reklamy w płacących klientów?
Zbuduj Tunel Sprzedażowy

Określenie celu naszego reklamowania pomoże Ci dobrać odpowiedni budżet. Mierz siły na zamiary – jeśli nie możesz pozwolić sobie na kilka tysięcy budżetu miesięcznie – zacznij od mniejszych kwot. Obserwuj swoje wyniki i cały czas weryfikuj czy wydane pieniądze realizują cele reklamowe. Odpowiednia optymalizacja reklamy pomaga pozyskać wartościowych klientów (przede wszystkim płacących) za kilka złotych. 

Wystarczy organizować konkursy

Konkursy generują ogrom zasięgu Twojej reklamy. Angażują się pod nią nawet tysiące osób. Taki „błyszczący” post kusi i doskonale rozumiem marketerów, którzy chcą zrealizować podobną zabawę na swoich stronach. Sam współpracowałem przy organizacji kilku takich zabaw na Facebooku. Zasięg i zaangażowanie, które generują są nieporównywalnie większe od efektów płatnych postów, biorąc pod uwagę poniesione koszty nagrody oraz początkowej promocji.

Miałem też przyjemność obserwować to, co dzieje się po konkursie. Czy osoby, które wygrały dokupują coś w naszym sklepie? Czy promocja przekłada się na odwiedziny osób, które nie zostały zwycięzcami? Bardzo rzadko! Konkursy przyciągają do naszej marki osoby, które nie są naszymi idealnymi klientami. To osoby, które po prostu chcą dostać coś za darmo.

Organizowanie cyklicznych zabaw „Udostępnij i wygraj” może zrujnować Twoją firmę. Przyciągniesz niewłaściwe osoby, które nie zwiększą Twojej sprzedaży.

Facebook się kończy

To koniec Facebooka! Teraz w modzie jest Instagram, Tik Tok, Snapchat *wstaw dowolne medium*. Nie zupełnie się z tym zgodzę. Fakt, że nowe aplikacje lub portale zabierają parę Facebookowi. Młodsi odbiorcy (12-17 lat) coraz częściej wybierają Tik Tok niż Facebook, a influencerzy odnotowują większe zasięgi na Instagramie, niż na Facebooku. 

Wybór kanału komunikacji powinien zależeć od grupy odbiorców, do której chcesz dotrzeć, a nie od aktualnych trendów w świecie reklamy. Określ profil klienta i zastanów się, który kanał wybrać. Facebook zdecydowanie jeszcze się nie kończy, a jego pozycja na rynku nie dopuści do tego, aby zamknął się z dnia na dzień.

Facebookowe Mity obalone?

Mam nadzieję, że udało mi się obalić kilka mitów i obiekcji w Twojej głowie. Niezależnie od Twojej decyzji, czy podejmiesz wyzwanie i zaczniesz reklamę na Facebooku – życzę Ci powodzenia. Jeśli masz jakieś pytania – zapraszam do kontaktu.

[mailerlite_form form_id=0]
Facebook Comments