2 Praktyczne Pomysły Na Pierwszą Kampanię w Jeden Wieczór

Stworzenie kampanii Facebook

Twoja firma nie ma aktywnej kampanii na Facebook? Doskonale wiem, że niektórzy boją się ustawiać nieskuteczne promowania. Jeśli chcesz poznać pomysły na pierwszą kampanię, która nie zrujnuje Twojego budżetu – mam rozwiązanie.

Przygotowałem dwa pomysły na kampanie, które możesz wdrożyć do swojej firmy. Bez obaw – jeśli nie ustawiałeś nigdy kampanii – poprowadzę Cię krok po kroku.


Dla kogo przygotowałem to rozwiązanie?

Na moich szkoleniach mam pewne ćwiczenie. Polega ono na tym, że sprawdzamy różne firmy z miasta, w którym aktualnie odbywają się warsztaty.

Zazwyczaj grupa podaje rozpoznawalne firmy w danej lokalizacji, albo rzuca przykładami swoich konkurentów. Wtedy wyświetlam im aktualne kampanie tych stron dzięki TEMU narzędziu.

Przeważnie tylko kilka z wymienionych firm posiada aktywne kampanie, pomimo tego, że w większości aktywnie dodają posty. Pomyślałem – warto pomóc w szerszej skali. Jeśli nie masz pomysłu na to, jak ustawić pierwszą kampanię na Facebook – ten wpis jest dla Ciebie.

Z drugiej strony – jeśli kiedyś prowadziłeś kampanię, ale nie była ona satysfakcjonująca – tym wpisem uzupełnisz swoją wiedzę.

W każdym przykładzie podpowiadam, kto moim zdaniem najbardziej skorzysta z jego zastosowania.


Co uzyskasz dzięki zastosowaniu?

Potraktuj to jako krok do przodu w reklamie Twojej firmie. Jeśli nigdy nie ustawiłeś kampanii – przykłady będą idealne do wykorzystania na już. Dzięki podstawowej konfiguracji i stosunkowo małemu budżetu  możesz dotrzeć nawet do 1000-2000% więcej odbiorców.

Dobrze ustawiona kampania pomoże Ci pozyskać nowe zapytania do firmy, a w konsekwencji nowych, dobrze płacących klientów.

Przykłady są bogate w konkretne korzyści, które płynął z zastosowania przykładów. Zwiększenie zasięgu, zmniejszenie kosztów reklamy i inne.


Jak powinna wyglądać kreacja?

W każdym przykładzie podpowiem Ci jak powinna wyglądać kreacja reklamowa i do kogo sugeruję kierować reklamę. Dzięki tym wytycznym zwiększysz skuteczność kampanii i masz pewność, że nie stracisz co najmniej kilku złotych na optymizację wyglądu posta lub wybranej grupy docelowej.

Pomysły na pierwszą kampanię – jaki cel reklamowy wybrać?

Cel kampanii w Menedżerze reklam powinieneś wybrać uwzględniając format posta (czy będzie to wideo, a może zdjęcie?) a także cel, który chcesz zrealizować (większy zasięg, nowe wiadomości na fanpage).

Przygotowałem wpis, w którym wyjaśniam jakie dokładnie wybrać cele reklamowe w zależności od tego, co chcesz osiągnąć. Znajdziesz go tutaj


Reklama do aktualnych fanów


Dla kogo jest to zastosowanie?

Z takiego rodzaju promocji najbardziej skorzystają osoby, które dużo dodają treści, ale nie są zadowolone z efektów. Być może nie docierasz do wszystkich swoich fanów. Powodów może być kilka – mało angażujące posty, przez pewien czas nie dodawałeś postów albo dokonałeś sporych zmian w publikacjach.


Co zyskasz dzięki niemu?

  • Dotrzesz do osób, które lubią fanpage
  • Przypomnisz się fanom, który już kojarzą markę
  • Zagwarantujesz tani koszt takiej reklamy – reklama do fanów dociera do stosunkowo małej liczby osób (chyba, że prowadzisz stronę, która zrzesza milion osób), która już kojarzy firmę. Co za tym idzie? Chętniej się angażują, bo wiedzą z kim mają do czynienia.

Co zamieścić w poście?

  • Przedstaw to, co klientowi jest znane – Twoje zdjęcie; zdjęcie produktu; zachęć do odwiedzenia strony, którą kojarzy.
  • Podziękuj za to, że jest z Tobą
  • Pokaż się w roli eksperta – udostępnij darmową poradę; zainspiruj do działania; pokaż, że tworzysz projekt wartościowy dla odbiorcy
  • Daj coś za darmo – wartość merytoryczną np. rozwiązanie problemu; rzadziej darmowe rzeczy, produkty – nie o to w tym chodzi

Grupa odbiorców

Podczas definiowania grupy odbiorców odnajdź sekcję „Połączeni” > „Osoby, które lubią tę stronę” i wybierz swój fanpage. Pamiętaj, że musisz być jego administratorem.

Reklama do fanów - połączenie z fanpage
Reklama do fanów – połączenie z fanpage

Reklama w Twojej lokalizacji

Dla kogo jest to zastosowanie?

To rozwiązanie polecam szczególnie firmom, które działają lokalnie. Jeśli jesteś piekarnią, restauracją, może salą zabaw albo atrakcją turystyczną – musisz wykorzystać te pomysły na pierwszą kampanię.

Kiedy opierasz swój biznes o osoby w pobliżu musisz walczyć z konkurencją na różne sposoby. Zastosowanie reklamy ukierunkowanej na lokalizację daje Ci przewagę nad konkurencją, która tego nie robi.

Pamiętaj, że w pobliżu Twojej firmy mogą być setki osób, które spędzają czas w telefonie. Przykładem może być mężczyzna w galerii, który czeka cierpliwie na swoją kobietę.

mężczyzna czekający na kobietę

I w tym momencie wyświetlasz znudzonemu Panu taką reklamę:

Pomysły na pierwszą kampanię - lokalizacja fanów
Pomysły na pierwszą kampanię – lokalizacja fanów

Mocne, prawda? 🙂

Co zyskasz dzięki niemu?

To zastosowanie pomoże Ci dotrzeć do osób, które są w pobliżu twojej firmy. Jeśli uważasz, że Twoi klienci są w pobliżu – koniecznie skorzystaj z tego rozwiązania.

Pamiętaj, że dzięki takiej kampanii wygrywasz z konkurencją, która działa w Twojej okolicy. Masz więcej możliwości na dotarcie do klienta niż oni. To bardzo ważne w wielu branżach.

Co zamieścić w poście?

Zachęć do odwiedzin Twojego lokalu. Aby zwiększyć skuteczność możesz dać wartość w zamian za odwiedziny np.

„Przyjdź do naszego sklepu i sprawdź, jak wygodny jest fotel LEON”
„Wpadnij do nas na DARMOWĄ kawę”

W poście warto pokazać, gdzie dokładnie ma kierować się Twój klient – np. zdjęcie lokalu, albo ciekawa mapka prezentująca drogę do Twojej siedziby.

Grupa odbiorców

Po pierwsze w gronie odbiorców ustaw lokalizację z użyciem pinezki

Potem zawęź grono ustalając wiek; płeć i zainteresowania, o ile to możliwe.

Dodatkowa, praktyczna porada

Mierz w niedużą grupę odbiorców. Raczej w Twojej lokalizacji nie ma 10.000 osób, które są zainteresowane produktem lub usługą, którą świadczysz. Uważam, że 100-3000 osób powinno wystarczyć w zupełności, aby nie przepalać budżetu. Potem możesz edytować tą grupę.

Zastosowanie już znasz – czas na praktyczne działanie!

Myślę, że przytoczone pomysły na pierwszą kampanię zainspirują Cię do działania. Pamiętaj, że ustawienie kampanii nie jest tak czasochłonne, jak mogłoby się wydawać. Szczególnie wtedy, kiedy masz gotową instrukcję.

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak pozyskiwać więcej klientów do firmy – pobierz darmowy PDF, w którym wyjaśniam jak pozyskiwać nawet 10 klientów dziennie dzięki stronie WWW.

Komentarze