EOP#014 – 10 Klientów Dziennie Dzięki Stronie WWW

Expand Online Podcast

Dlaczego Twoja strona WWW nie przynosi klientów?

Dzisiejsze czasy wymagają na przedsiębiorcach ciągłego aktualizowania swoich kanałów pozyskiwania klientów. Ze wszystkich stron słyszysz, że gdy nie ma Cię w internecie – Twoja firma nie istnieje.

Wychodzimy z przekonania, że sama obecność już nie wystarczy. Potrzebujesz skutecznych narzędzi do generowania nowych klientów, aby odnieść sukces w branży. Jednym z takich narzędzi może być odpowiednio przygotowana strona WWW.

W tym odcinku znajdziesz wyselekcjonowane porady, których wdrożenie gwarantuje pozyskanie nowych klientów do Twojej firmy. Niektóre działania wdrożysz w kilka minut. Bardziej efektywne wymagają poświęcenia odpowiedniej ilości czasu na przygotowanie.

Podcast dostępny na:

Spreaker:

 

YouTube:

[trwa wrzutka]

Określ CEL strony

Jaki cel ma Twoja strona WWW? W pewnym momencie prowadzenia działalności postanowiłeś stworzyć lub zlecić stworzenie witryny. Co wtedy przyświecało Ci w jej tworzeniu?

Wielu przedsiębiorców pytanych o cel stworzenia strony odpowiada:

 

  • “Chcę pozyskiwać nowych klientów do firmy”
  • “Chciałabym zaprezentować swoją ofertę”
  • “Muszę zaistnieć w internecie”
  • “Moja konkurencja ma strony, więc ja też powinienem mieć”

Aby móc sfinalizować transakcję musisz najpierw zbudować relację z klientem. Do tego będzie Ci potrzebny kontakt do niego: w formie maila, telefonu, adresu do korespondencji.

Forma kontaktu będzie zależna od branży w której działasz. Jeśli głównie pracujesz z klientami pisząc maile – nastaw się na zbieranie maili. Jeśli komunikujesz się telefonicznie – pozyskuj numery telefonów.

Na samym początku naszej drogi jasno określ CEL STRONY – pozyskiwanie [tu wpisz liczbę] kontaktów w miesiącu do potencjalnych klientów.

 

Zbuduj tunel sprzedażowy

 

Tunel sprzedażowy to droga, którą musi przejść potencjalnie zainteresowany Twoim produktem osoba, aby zostać Twoim płacącym klientem.

Wielu przedsiębiorców popełnia dwa kardynalne błędy. Po pierwsze – źle określają grupę docelową i nie docierają do osób, które są zainteresowane produktem. Drugi błąd – błądzą, myśląc, że każda osoba zainteresowana produktem kupi w ich firmie zaraz po pierwszym kontakcie ze stroną WWW.

Jak Zbudować Tunel Sprzedażowy

Aby skutecznie pozyskiwać klientów musisz poznać lub zaprojektować ich drogę. Powinieneś pamiętać, że droga ta zaczyna się od zainteresowania aż po samą sprzedaż. Oczywiście po podpisaniu umowy lub sprzedawaniu produktów jest jeszcze szereg innych działań jak np. pozyskanie referencji czy nakłanianie do powrotu klienta do ponownych zakupów ale na potrzeby tego poradnika skupimy się na tunelu do momentu sprzedaży.

Aby skutecznie zaprojektować tunel sprzedaży odpowiedz na pytania:

  • W jaki sposób zbudujesz zainteresowanie klienta?
  • Co dasz klientowi (wartość) w zamian za przekazanie kontaktu?
  • Gdzie klient może zostawić kontakt? (jakich użyjesz narzędzi?)
  • Jak przeprowadzisz rozmowę z klientem?
  • O co zapytasz go podczas pierwszego kontaktu?
    Uwierz mi, przy dużej ilości leadów schemat rozmowy może pomóc oszczędzić Ci nawet kilka godzin dziennie. Jesteś ukierunkowany na konkrety i nie snujesz “bla bla bla” przez 40 minut.

Stwórz miejsce do przekazania danych

Sprawne pozyskiwanie danych do potencjalnych klientów jest kluczowe do budowania solidnej liczby klientów każdego dnia. Teraz określimy w jaki sposób będziesz pozyskiwał/a pożądane przez Ciebie dane i informacje od klienta (nr tel, email).

 

Daj wartość za zapis

Podstawowym błędem w budowaniu listy potencjalnych klientów jest brak wymiernej wartości za pozostawienie kontaktu do siebie. Wiele stron nakłania nas do zapisania się na “newsletter, by być na bieżąco”. Parafrazą tego powinno być “Zostaw nam swojego maila, a my nieustannie będziemy wysyłać Ci oferty naszych produktów”.

Komentarze